علیرضا موذن یکشنبه در گفت و با ایرنا اظهار کرد: این رشته ها شامل زبان و ادبیات عربی در مقطع کارشناسی ارشد، مهندسی اپتیک و لیزر و زیست شناسی سلولی و مولکولی در مقطع کارشناسی به رشته های این دانشگاه افزوده شده است.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 750 دانشجو وارد این مرکز آموزش عالی شدند افزود: واحد تحصیلات تکمیلی دانشگاه کوثر نیز با ایجاد رشته زبان و ادبیات عرب و پذیرش 12 دانشجو در سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است.
موذن اظهار کرد: دانشگاه کوثر بجنورد از نظر جمعیت در بین دانشگاه های تک جنیستی در سطح کشور رتبه دوم را دارد که حتی دانشجویان غیر بومی با رتبه های2رقمی این مرکز را انتخاب کرده اند.
وی گفت: با احتساب دانشجویان جدید تعداد دانشجوهای این مرکز آموزش عالی به دو هزار و 473 نفر رسیده است که در 19 رشته تحصیل خواهند کرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 50 استاد با این مرکز آموزش عالی همکاری دارند گفت: در برخی از رشته های تحصیلی از جمله مهندسی صنایع، زیست شناسی و زبان انگلیسی کمبود استاد داریم چرا که این رشته ها جدید هستند دانش آموخته در مقطع دکتری کم وجود دارد.
دانشگاه کوثر ویژه خواهران در سال 91 تاسیس، با هفت رشته تحصیلی با 250 دانشجو ر سال 93 آغاز به کار شد و هم اکنون از نظر تعداد دانشجو تک جنسیتی در بین دانشگاه های کشور از لحاظ تعداد دانشجو رتبه دوم را دارد.
در سال تحصیلی 96-97 در استان خراسان شمالی 33 هزار و 417 نفر دانشجو در 39 مرکز آموزش عالی شامل دولتی، پیام نور، فنی و حرفه‌ای، آزاد اسلامی، علمی و کاربردی و موسسه غیر انتفاعی زیر نظر 534 عضو هیات علمی تحصیل می کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.