به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی از عادت حفظ کردن دروس توسط دانش آموزان انتقاد و تصریح کرد: متاسفانه ذهن دانش آموزان برای هر آزمون درسی از معلومات همان درس حفظی پر و بعد خالی می شود که این شیوه درستی نیست.
وی در باره نتایج آزمون استخدامی ماده 28 سال 96 از سوی آموزش و پرورش استان گفت: بر اساس این گزارش، ردیف های استخدامی سهم استان در برخی از رشته ها خالی مانده است.
وی افزود: علت این امر، کسب نشدن نمره علمی توسط داوطلبان بوده است و شرکت کنندگان برخی از ردیف های شغلی نتوانسته اند نمره علمی را به دست آورند.
استاندار خراسان شمالی در باره درخواست پیشنهادی مدیرکل آموزش و پرورش استان مبنی بر کاهش نمره علمی برای پر شدن ظرفیت سهمیه استان در این استخدامی گفت: در این باره پیگیری های لازم انجام می شود.
وی افزود: صرف اینکه شرکت کنندگان نتوانستد نمره علمی را در این آزمون به دست آورند، نمی توان سطح سواد شرکت کنندگان را زیر سنوال برد زیرا بعضا قبول شدن در یک آزمون تنها با استفاده از آزمون ها و تست های آزمایشی محقق شده است.
وی در باره انتقادها از اینکه کاهش نمره علمی سبب خدشه دار شدن سطح کیفیت آموزش می شود گفت: اینکه باید کیفیت و سطح سواد معلم مورد توجه باشد و معلمان باید به روز باشند درست است و دانش آموزان به عنوان آینده سازان باید به افرادی با سواد سپرده شوند و اطلاعات آموزشی معلمان ما هم باید به روز باشد اما در این باره آسیب هایی نیز وجود دارد.
استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به بروز مشکل معارض دولتی برای زمین اجرای یک پروژه آموزشی در شهرستان جاجرم گفت: دستگاه های اجرایی در اجرای پروژه ها دقت و مراقبت های لازم را داشته باشند.
وی گفت: اکنون پروژه عمرانی آموزشی در شهرستان جاجرم به علت داشتن معارض زمین، مطعل و متوقف شده و این در حالی است که هزینه های زیادی برای آن صرف شده است.
وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف، مانع اجرای ادامه پروژه مزبور شده است افزود: اداره اوقاف چرا در زمانی که پروژه اجرا شد در این باره مقاومت نکرده است؟
صالحی افزود: مشابه این مشکل، در یک پروژه در شهرستان جاجرم پیش آمد و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نسبت به اجرای آن اعتراض داشت، البته حق با میراث فرهنگی بود اما سنوال این است که چرا این اعتراض ها در زمان آغاز اجرا نبوده است؟
وی با تاکید بر اینکه باید از پروژه ها مراقبت شود گفت: نباید زمان را از دست داد و پروژه آموزشی در شهرستان جاجرم نیز به خاطر بدهی به آموزش و پرورش نباید متوقف و معطل بماند.
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: مبلغی که به عنوان پذیره زمین مزبور تعیین شده، پرداخت می شود و اداره کل اوقاف و امور خیریه باید در باره نحوه پرداخت این مبلغ و تقسیط آن پیگیری لازم را داشته باشد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان جاجرم نیز در این نشست در باره مشکل زمینی که معارض دولتی پیدا کرده است گفت: این زمین در اختیار آموزش و پرورش بود و نسبت به ساخت مدرسه در آن اقدام شد اما اوقاف برای دریافت سند آن پیگیری کرده است.
غلامرضا عابدینی با بیان اینکه این پروژه به علت مشکل معارض در زمین، معطل و متوقف مانده است اظهار کرد: برای اجرای این پروژه 9 کلاسه، یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و اکنون ناتمام و معطل مانده است.
وی افزود: پیگیری های زیادی برای تعیین تکلیف زمین انجام شده است و برای تعیین میزان پذیره این زمین، سه مرحله کارشناسی صورت گرفته است و در نهایت یک میلیارد و 150 میلیون ریال بابت پذیره و اجاره این زمین تعیین شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اینکه در آزمون استخدامی اخیر، برخی از ردیف های استخدامی خالی مانده است گفت: علت این امر کسب نشدن نمره علمی توسط شرکت کنندگان بوده است.
براتعلی حاتمی اظهار کرد: در این باره پیشنهاد می شود با توجه به محروم بودن استان، نمره علمی در این آزمون برای استان کاهش یابد.
وی افزود: پیشنهاد دیگر جابه جایی این سهمیه استخدامی در سایر رشته هایی است که نمره علمی آن توسط شرکت کنندگان کسب شده و ظرفیت پر شده است.
163 هزار دانش آموز در حدود 2 هزار آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.