احسان روشن روان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از مجموع این تعداد 166 نفر موفق به اهدای خون شدند، تعداد 30 نفر از اهدا کننده ها را خانم شامل می شود.
وی افزود: شاخص اهدای خون بانوان نیز 7 درصد رشد یافته است.
روشن روان گفت: هم اکنون شاخص اهدای مستمر که نشانه ضریب سلامت بالای خون و فراورده های خونی می باشد 52.41 درصد است، با توجه به اجرا کردن طرح نمونه گیری از اهدا کندگان بار اول، میزان 25.63 درصد نمونه گیری انجام شده است.
وی افزود: در طول این روزها تاکنون مشارکت 150 نفر به صورت نوبت دهی اینترنتی در طرح نذر خون مشاهده می شود.
وی اظهار کرد: لازم به ذکر است در مرکز خونگیری شیروان تعداد 30 نفر مراجعه داشته اند که از این تعداد 12 نفر موفق به اهدای خون شدند و یک نفر نیز از اهدا کننده ها خانم بوده است.
مدیرکل پایگاه انتقال خون خراسان شمالی گفت: در طرح نذر خون با کسانی که هرساله با فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورا اقدام به اهدای خون می کنند، در اقدامی آگاهانه با ثبت نام اینترنتی اهدای خون خود را به زمانی دیگر موکول می کنند.
روشن روان گفت: هر ساله در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی داوطلبان بی شماری برای اهدای خون به یاری بیماران نیازمند می شتابند اما یکی از مشکلات انباشت خون در این روزها بود که با اجرای نذر خون این مشکل برطرف شد.
روشن روان در بخش دیگری از سخنانش گفت: پارسال 22 هزار و 787 نفر برای اهدای خون به مراکز خون گیری استان مراجعه کردند که از این تعداد 17 هزار نفر موفق به اهدا شدند، از مجموع این تعداد یک هزار و 58 نفر زن بودند و همچنین 60 درصد مراجعه کننده ها نیز افراد مستمر هستند.
مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی افزود: در پنج ماه سال جاری نیز 10 هزار و 646نفر برای خونگیری به مراکز مراجعه کردند که از این تعداد 6 هزار و 838 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی گفت: 60 درصد اهدا کنندگان خون در خراسان شمالی مربوط به افراد مستمر است که این شاخص در کشور 50 درصد است و 6.2 درصد از اهدا کنندگان خون زنان هستند که شاخص کشوری از این نظر 4.5 است.
خراسان شمالی 864 هزار نفر جمعیت دارد.
3007 /604 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.