سید حمیدرضا اسلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 94 درصد اهداکنندگان خون خراسان رضوی مرد و شش درصد زن هستند. این نسبت در شرایطی است که بیش از 60 درصد خونها و فرآورده‌های خونی تولیدی در استان به بانوان نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی تزریق می‌شود.
وی ادامه داد: یک باور غلط در بانوان به وجود آمده که خون ‌دادن برای سلامتی مضر است در صورتی که میانگین جهانی اهدای خون به صورت 60 درصد مردان و 40 درصد زنان هستند لذا باید این باور غلط اصلاح شود و در این مسیر رسانه‌ها نقشی ویژه بر عهده دارند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در مورد میزان خونهای اهدا شده در استان به لحاظ گروههای خونی افزود: آمار اهداکنندگان خون با گروههای خونی مثبت در یک سال گذشته شامل 80 درصد گروه خونی مثبت و 20 درصد گروه خونی منفی بوده است. بیشترین و کمترین اهداکنندگان خراسان رضوی در گروه‌های خونی +AB و O منفی بوده‌اند.
وی پیرامون میزان خون تولیدی در خراسان رضوی نیز گفت: پارسال 332 هزار 783 کیسه خون و فرآورده خونی در این استان تولید شد و این در حالی به‌دست آمد که میزان خواسته شده از استان 65 تا 70 هزار کیسه بود. عدد موجود در خراسان رضوی 4 تا 5 برابر میزان خواسته ‌شده بوده است.
او افزود: میزان ذخیره‌سازی خون و فرآورده‌های خونی در خراسان رضوی در حد مطلوب است و از این بابت نگرانی وجود ندارد و هرگاه که نیازی به حضور اهداکنندگان بوده شاهد حضور پررنگ آنها در پایگاههای اهدای خون بوده‌ایم.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.