به گزارش ایرنا اجتماع عظیم عاشوراییان با حضور هزاران نفر عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و با عرض ارادت و سرسپردگی به علمدار کربلا و با طنین 'یاابوالفضل(ع)' در محل حسینیه اعظم در شیروان برگزار شد که پس از دو ساعت عزاداری و سینه زنی در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) پایان یافت.
در این اجتماع کم نظیر نیز علاوه بر حضور پرشور از اقشار مختلف مردم ،هیئت ها و دسته های عزاداری از روستاهای مختلف این شهرستان حضور داشتند و به عزاداری پرداختند.
در این اجتماع عظیم که عاشقان سیدالشهدا (ع) با تجمع پرشکوه در سوگ سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش به عزاداری پرداختند با سخنرانی، نوحه خوانی، مدیحه سرایی، شبیه خوانی و تعزیه همراه بود که عزاداران با صدای طنین انداز 'یا ابوالفضل(ع)' و 'لبیک یا حسین(ع)' در غم شهادت امام حسین (ع) و یارانش و نیز حضرت عباس (ع) سقای کربلا بر سر و سینه زدند.
تجمع بزرگ عاشوراییان نشانه ارادت و دلدادگی مردم به اهل بیت(ع) بوده که به بهترین شکل طی چند سال اخیر در شیروان به نمایش گذاشته شده و امروز نیز در حسینیه اعظم اوج دلدادگی نمایان است.
برگزاری این اجتماع عظیم و برنامه‌های مختلف در ایام محرم فرصتی ارزشمند برای آشنایی جوانان و نوجوانان با قیام امام حسین(ع) و نقش یاران باوفای ایشان در اشاعه فرهنگ دینی است چرا که با اجرای این برنامه ها نسل جوان با زندگی ‌نامه و حماسه شهدای کربلا آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند و این فرهنگ در آنان نهادینه می‌شود.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر به عنوان دومین شهرستان پر جمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.