به گزارش ایرنا، امام جمعه عجب شیر روز چهارشنبه در این آیین گفت: حضرت قاسم بن حسن(س) الگوی مناسبی برای دانش آموزان و جوانان بوده و برگزاری سوگواری احلی من العسل در راستای تقویت روحیه ولایتمداری در بین نسل های آینده موثر است.
حجت السلام محمود شربیانی افزود: زندگی این فرزند والا مقام امام حسن (ع) به مانند یک امام معصوم به دور از خطا و گناه بوده است.
وی ادامه داد: در واقعه کربلا برای تمام سنین الگو و سرمشق زندگی وجود دارد و الگوی نوجوانان و دانش آموزان حضرت قاسم (ع) است.
شربیانی اضافه کرد: این نوجوان و شخصیت بزرگ نهضت عاشورا، با معرفت و شناخت و احساس مسئولیت خود نسبت به امام زمان خود به وظیفه اش عمل کرد و با نثار خون خود درخت اسلام را آبیاری کرد.
وی گفت: حضرت قاسم (ع) در جواب عمویش امام حسین (ع) مرگ در راه خدا را شیرین تر از عسل عنوان می کند و امروز نیز جوانان و نوجوانان این مرز و بوم با الگو گرفتن از حضرت قاسم باید سربازان خوبی برای حضرت مهدی (عج) باشند.
وی افزود: آیین های سوگواری حسینی از جمله لبیک یا حسین (ع) و احلی من العسل باید با آموزه های عاشورا از جمله نماز و امر به معروف و نهی از منکر همراه باشد.
به گزارش ایرنا، آیین سوگواری دانش آموزی 'احلی من العسل' همراه با برنامه های مذهبی از جمله قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سینه زنی در مدارس مراغه و عجب شیر برگزار شد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی و شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.