به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، بابک سلحشور اظهار کرد: در این مدت شمار متوفیان حوادث کار در این استان 14 درصد و شمار مصدومان حوادث کار 8 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی افزود: در این مدت، 125 نفر مصدوم ناشی از حوادث حین کار در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده‌اند که 121 نفر از آنان مرد و مابقی زدن بوده اند.
وی اظهار کرد: در این مدت متوفیان حوادث کار نیز هشت نفر ثبت شده است که همگی مرد بوده‌اند.
عضو شورای قضایی استان گفت: بررسی علت فوت این افراد نشان داد که 2 نفر از این افراد به علت سقوط از بلندی، 2 نفر به علت استنشاق گاز مونواکسید کربن، یک نفر به علت خفگی، یک نفر بر اثر برق گرفتگی و 2 نفر در حوادث غیر ترافیکی جان خود را از دست داده‌اند.
سلحشور اظهار کرد: میانگین سنی افراد فوت شده در حوادث کار، 36 سال به ثبت رسیده است و بررسی ها نشان می دهد بیشترین تعداد فوت شدگان در بجنورد بوده است.
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: با رعایت نکات ایمنی در محیط کار بویژه کار در مکان‌های مرتفع، می توان بروز این حوادث را تا حد ‌قابل توجهی کاهش داد.
بر اساس این گزارش، مطابق تعاریف سازمان پزشکی قانونی، مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می‌شود و نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.