مسعود صانعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون 6.8 درصد از گستره 28 هزار کیلومترمربعی استان به عنوان مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست است.
وی با بیان اینکه ارتقای سطح مناطق تحت مدیریت محیط زیست با تایید و حمایت دستگاه های مربوط همچون منابع طبیعی و آبخیزداری و صنعت، معدن و تجارت محقق می شود خاطرنشان کرد: بر این اساس برنامه ریزی شده است تا هر ساله یک منطقه به مناطق تحت مدیریت این اداره کل افزوده شود و با هماهنگی های انجام شده با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، پیگیری هایی در این باره انجام شده است.
صانعی گفت: برای الحاق مناطقی از شمال غرب منطقه حفاظت شده سالوک در شهرستان اسفراین اقدامات و پیگیری های لازم انجام شده و در مرحله تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی افزود: منطقه شمال غرب سالوک 20 هزار هکتار وسعت دارد که بزودی به مناطق تحت مدیریت محیط زیست افزوده می شود و منطقه تخت ایران در حوالی بهکده رضوی در شهرستان مانه و سملقان نیز با 37 هزار هکتار وسعت در برنامه ما برای الحاق به مناطق تحت مدیریت محیط زیست است.
وی گفت: منطقه شکار ممنوعه باغی در شهرستان اسفراین نیز با 15 هزار هکتار وسعت در برنامه ششم توسعه تحت مدیریت محیط زیست قرار می گیرد و منطقه شکار ممنوعه شاه جهان با 35 هزار هکتار وسعت و منطقه یامان داغی در شهرستان مانه و سملقان با 25 هزار هکتار وسعت در برنامه های بعدی برای افزایش سطح مناطق محیط زیست استان هستند.
به گفته صانعی، با الحاق این مناطق به محیط زیست، برنامه های هدف گذاری شده در طول پنج سال برنامه ششم توسعه در زمینه ارتقای سطح مناطق تحت مدیریت محیط زیست به 21 درصد، محقق می شود.
وی تاکید کرد: در این صورت طی برنامه ششم توسعه وسعت مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان سه برابر می شود.
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از دغدغه ها در افزایش سه برابری وسعت مناطق تحت مدیریت محیط زیست، افزایش شمار محیط بانان است اظهار کرد: در این باره برنامه هایی در دستور کار است که شمار محیط بانان نیز در این مدت به وضعیت استاندارد برسد.
صانعی افزود: در وضعیت مناسب هر محیط بان کار نظارت بر 2هزار هکتار از عرصه های محیط زیست را بر عهده دارد اما اکنون در این استان هر محیط بان 20 هزار هکتار از این عرصه ها را رصد و کنترل می کند.
وی گفت: بر این اساس محیط زیست استان با کمبود شدید نیروی محیط بان روبه رو است و بر اساس هدفگذاری انجام شده شمار محیط بانان در برنامه ششم توسعه به وضعیت استاندارد و مناسب خواهد رسید.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.