به گزارش ایرنا، محمدحسین علی نیا سه شنبه شب در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان اظهار کرد: با توجه به اینکه شمار تردد در جاده ها در روزهای پایانی شهریورماه افزایش می یابد، در بازه زمانی مزبور به منظور ارتقای ایمنی ترددها، کارهای عمرانی راهسازی در محورهای خراسان شمالی متوقف می شود.
وی افزود: اکنون در برخی از محورها روکش آسفالت در سطج جاده انجام شده است که برای تامین ایمنی ترددها، تاکید می شود بلافاصله پس از عملیات روکش، خط کشی ها هم انجام شود.
علی نیا با بیان اینکه نقص در علائم جاده ای، سبب بروز حوادث ترافیکی می شود گفت: در جایی که علائم جاده ای و گاردریل ها نواقص دارد باید برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: هر چه به روزهای پایانی شهریور نزدیک تر می شویم شمار سفرها در جاده ها بیشتر می شود از این رو برای کاهش تصادفات و کاهش تلفات درحوادث احتمالی، اقدامات لازم در دو بخش سخت افزای و نرم افزاری مورد توجه قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: دهه آخر شهریورماه به نام دهه احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی نامگذاری شده است و تلاش داریم تا در این روزها توجه رانندگان به رعایت اصول ایمنی رانندگی بیشتر باشد.
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از اهداف ایمنی راه ها با فرهنگ سازی محقق می شود گفت: با هماهنگی انجام شده با صدا و سیما، قرار است برنامه هایی در این زمینه تهیه شود.
علی نیا خاطرنشان کرد: با توجه به تحلیل انجام شده از ساعات و محل وقوع تصادف در جاده ها، طی شهریور ماه سال های 94 و 95 بیشترین حادثه ها در ساعات 12 تا 16 و نیز 16 تا 20 رخ داده است و فاصله پنج تا 30 کیلومتری شهرها نیز بیش از سایر نقاط در جاده ها، عرص وقوع تصادف ها بوده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس بنا شد تا پلیس راه، استعداد و توان نیروی انسانی خود را بیشتر در این ساعات و مکان ها متمرکز کرده و کنترل های بیشتری بر تردد در ساعات و مکان های مزبور داشته باشد.
استان خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است و سالانه حدود 20 میلیون مسافر و زائر از محورهای ارتباطی این استان تردد می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.