به گزارش ایرنا محسن پولادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار کرد: 32 گروه جهادی دانشجویی در این استان فعالیت دارند که از مجموع این تعداد 19 گروه از دانشجویان این استان و 13 گروه نیز از سایر استان ها هستند.
وی با بیان اینکه این گروه ها در مناطق زلزله زده این استان مستقر و مشغول خدمات رسانی به مردم زلزله زده و نیازمند شدند افزود: علاوه بر کمک در مناطق زلزله زده این استان دو گروه جهادی در کالی مانی مانه و سملقان و مناطق محروم فاروج نیز مستقر و به مردم نیازمند و محروم خدمات ارائه دادند.

*2هزار نفر جهادگر دانشجویی در مناطق محروم و زلزله زده خراسان شمالی حضور یافتند
وی با بیان اینکه دو هزار نفر جهادگر دانشجو در مناطق محروم و زلزله زده این استان حضور یافتند افزود: از مجموع این تعداد یک هزار و 800 نفر در مناطق زلزله زده و 200 نفر نیز در روستاهای محروم حضور یافتند.
پولادی اظهار کرد: دانشجویان جهاد گر ساخت 11 باب واحد مسکونی در مناطق زلزله بر عهده گرفتند که تاکنون پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد دارند، همچنین 80 چشمه سرویس بهداشی و سه انبار علوفه و دام نیز ساخته و تحویل داده اند.
وی با بیان یانکه هم اکنون در آستانه فصل سرد سال هستیم گفت: با توجه به سرد شدن هوا ساخت و سازهای واحد های مسکونی و کمک به زلزله زده ها باید سرعت داده شود.
وی یکی از معضلات روستایی این مناطق را خرابی انبارهای علوفه دانست و افزود: متاسفانه در این خصوص اقدامی انجام نشده است که روستاییان در فصل سرما با کمبود علوفه مواجه خواهند شد، دستگاه های مسئول در این خصوص اقدام خاصی انجام نداده اند.
مسئول گروه های جهادی مستقر در مناطق زلزله زده خراسان شمالی اشاره ای به خدمات گروه های جهادی نیز کرد و افزود: این گروه جهادی در روستای دراقانلو مستقر شدند و دو هزارنفر ویزیت رایگان شدند.
وی اظهار کرد: بزرگ ترین گروه جهادی پزشکی کشور در فاروج مستقر شدند که مردم بیش از 40 روستا خدمات ارائه دادند که طبق برآورد بیش از 10 میلیارد ریال در این مناطق از نظر ریالی خدمت ارائه شده است.
پولادی در بخش دیگری از سخنانش نیز خواستار تشکیل پشتیبانی برای گروه های جهادی در این استان شد و گفت: این آمادگی را داریم تا با تشکیل پشتیبانی خدمات را اولویت بندی کنیم.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان در این استان، در زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال، 14 هزار و 509 واحد مسکونی در 77 روستا و 2 شهر استان خسارت دیدند.
در این حادثه 2 هزار و 429 واحد در روستاها به علت شدت زلزله باید تخریب و نوسازی شوند و در شهرها نیز 2 هزار و 500 واحد باید تخریب شوند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.