به گزارش ایرنا این پزشک شهیر مغز و اعصاب عصر شنبه در جمع اساتید و دانشجویان افزود: پژوهش، تحقیق باید نو و جدید باشد، باید در هر حوزه ای مطلب جدید و نو به دنیا ارائه بدهیم آن موقع آن را تحقیق خواهیم گفت.
وی اشاره ای به برخی از تحقیقات و پژوهش ها کرد و افزود: هم اکنون برخی از دانشجویان و محققان تلاش می کنند تا نمونه ای شاید مشابه خارجی بسازند، این کار خوب است اما در دنیا حرفی برای گفتن نداریم، زمانی که دنیا برای ما ارزش قائل می شود که به علم چیزی اضافه کنیم.
وی گفت: هم اکنون تمام دنیا برای من ارزش قائل می شونداین ارزش به این دلیل است که من در جراحی مغز و اعصاب تغییر ایجاد می کنم، به نفی بیمار و درمان پیشرفت هایی ایجاد خواهم کرد.
پروفسور سمیعی به کتاب های نوشته شده خود نیز اشاره ای کرد و افزود: کتاب های من اصل هستند ، هیچ جمله ای از کسی در آن ننوشته ام، اطلاعات جدید را اضافه خواهم کرد.
پروفسور سمیعی با بیان اینکه باید انقلاب علمی در کشورمان ایجاد کنیم اظهار کرد: همه می خواهند که کشورمان در علم و دانش پیشرفت کند که در این راستا همه باید تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه کمبود بزرگی بعد از دانش آموخته شده دانشجویان در کشور وجود دارد افزود: در این راستا بی نهایت ناراحت هستم از تمام مسوولان می خواهم در این زمینه کاری انجام دهند.
وی افزود: کسی که دوران تحصیل را تمام کند دو راه دارد، باید به تحقیق و پژوهش بپردازد و یا اینکه در جایی مشغول به کار شود اگر این دو فراهم نشود فرار مغز ها خواهیم داشت.
پروفسور سمیعی در بخشی دیگری از سخنانش اشاره ای به درخواست وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در خصوص راه اندازی یک مرکز تحقیقات علمی پایه ای کرد و گفت: برای این مهم اساتید برجسته جهان را دعوت کرده ام اما تاکنون اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است.
وی اشاره ای به حضور دختران در مراکز آموزش های بیش از پسران کرد و گفت: هم اکنون چرا این وضعیت در کشور ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه افتخار می کنم که زنان بیشتر در اجتماع حضور پیدا کنند اظهار کرد: زنان باهوش هستند و همچنین نسبت به مردان از تمرکز بیشتری برخوردار هستند از مسوولان می خواهم در پست های مدیریتی بیشتر از آنان استفاده شود.
وی افزود: آروزی من این است که در آینده در کنار هر مردی مدیریت زن نیز باشد
3007/ 6042. خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.