به گزارش ایرنا محمود دلپسند سه شنبه شب در نشست شورای اداری شیروان اظهار کرد: نداشتن بازار یا اینکه بازار اشباع است و صادرات هم انجام نمی شود از جمله مشکلات واحدهای تولیدی است که باید واکاوی و راه حل اساسی برای آن ها اندیشیده شود.
وی گفت: برای اینکه از ظرفیت های موجود اشتغال و تولید استفاده کنیم باید واحدهای موجود که سرمایه ثابتی دارند مورد توجه قرار گیرند.
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی سیاست های دولت های گذشته بوده است گفت: از سویی دیگر از فناوری های نوین در ساخت واحدهای تولیدی استفاده نشده و این وضعیت بر مشکلات تولید افزوده است.
با وجود این، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی اولویت استان را حمایت از واحدهای تولیدی دانست که با همین شرایط فعلی کار می کنند.
دلپسند اظهار کرد: نباید گذاشت این واحدها تعطیل شوند زیراکه بدهی های آنان به اداراتی نظیراداره کل مالیات و تامین اجتماعی است که قانون گذار راهکارهای برای حل آن دیده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه واحدهای تولیدی اگر توان پرداخت مالیات را نداشته باشند باید قسط بندی شوند، گفت: آورده متقاضیان برای طرح های تولیدی جدید کم شده و تا 15 درصد کاهش می یابد.
دلپسند افزود: بحث های صنفی یکی از مواردی است که امسال مورد حمایت قرار خواهد گرفت تا بازار رونق بگیرد.
فرماندار شیروان هم در این نشست با اشاره به فرارسیدن هفته کارآفرینی و فنی و حرفه ای گفت: اگر دنبال اشتغال و تولید پایدار هستیم باید به آن توجه ویژه صورت گیرد.
عباسعلی صفایی با اشاره به ایستگاه های فرستنده دیجیتال در شیروان اظهار کرد: هم اکنون 49 ایستگاه دیجیتال در شیروان لازم داریم.
وی با بیان اینکه مناطق محروم روستایی در شیروان به دلیل شرایط توپوگرافی از ایستگاه دیجیتال محروم هستند گفت: هم اکنون در این خصوص پی گیری های لازم انجام شده است که برای هر ایستگاه 3 میلیارد ریال اعتبار لازم است و اولویت با روستاهای مرزی است.
صفایی ضمن یادآوری بر هفته گرامی داشت دولت افزود: پروژه های عمرانی در اولویت اول هفته دولت هستند و امید است در هفته دولت پروژه های خوبی افتتاح شود و بیشترین افتتاحیه ها هم مربوط به گاز، آب و طرح هادی در روستاها است.
نماینده عالی دولت در شیروان بر بیمه کردن اماکن اداری تاکید کرد و گفت: دستگاه های دولتی حتما ساختمان های خود را بیمه کنند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام ttps://www.instagram.com/irnabojnurd است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.