به گزارش ایرنا، یکی از مشکلاتی که شهروندان شهر آشخانه را با آن روبه رو کرده نبود پل هوایی است که باعث شده تا شهروندان ساکن در این منطقه از شهردار و شورای اسلامی شهر گلایه مند باشند.
هر چند سال های گذشته با ایجاد پل زیرگذر که اعتبارات زیادی برای آن هزینه شد و موجب برخورد خودروها با عابرین می شد سرانجام این پل مسدود شد، اما بعد ازگذشت بیش از یک سال هنوز فکر اساسی برای ایجاد پل هوایی در این مسیر پر تردد نشده است.
براساس آمارهای موجود، حدود یک دوم جمعیت شهر آشخانه در شهرک فرهنگیان زندگی می کنند و برای کارهای روزمره خود باید از جاده ای که خودروها با سرعت از آن می گذرند گذر کنند و خود را به مرکز شهر برسانند.
شماری از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حقوق شهروندی را یکی از مقوله های نوظهور درجوامع بشری دانست و اظهار کرد: در جوامع ما هر فردی چه به صورت انفرادی و چه گروهی از حق و حقوقاتی برخوردار هستند که مسئولان باید به آن پاسخگو باشند.
یکی از کسبه ها گفت: متاسفانه حقوق شهروندی برای ساکنان شهرک فرهنگیان دیده نشده زیراکه مشکلات زیادی هم اکنون در این شهرک وجود دارد و مسئولان کم توجه هستند.
مصطفی ماهرو می افزاید: نبود پل هوایی یکی از مشکلات عمده ای است که ساکنان این قسمت از شهر را برای تردد به داخل شهر با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.
وی تصریح کرد: مسئولان نیز می دانند که شهروندان برای تردد به داخل شهر مجبور هستند از عرض جاده که خیلی خطرناک است گذر کنند.
یکی دیگر از شهروندان آشخانه ای گفت: مغازه من نزدیک به حاشیه جاده آسیایی است و هروز شاهد این هستم که دانش آموزان با چه سختی از این مسیر با دلهره تردد می کنند.
علی رمضانی افزود: در فصل تابستان و تعطیلات مسافران بی شماری از شهر آشخانه و از این جاده تردد می کنند که نبود پل هوایی، بزرگترین معضل این شهر محسوب می شود.
وی تصریح کرد: مشکلات شهری قبل از انتخابات شورای شهر توسط کاندیداها دیده می شود ولی متاسفانه بعد از رای آوردن همه را فراموش می کنند غافل از این که این مردم به امید آبادانی برای شهر به آنان اعتماد کرده و رای داده اند.
یکی از شهروندان ساکن شهرک فرهنگیان هم می گوید: ایجاد بلوار در مسیر این جاده آسیایی و نیمه کاره رها کردن آن و نبود مبلمان زیبا در این بلوار با توجه به اینکه در ورودی شهر قرار دارد باعث چهره نامطلوب آن شده است.
زکیه جهانی می افزاید: برای اینکه بخواهیم به آن سوی جاده که بخش دیگر شهر است وارد شهر شویم مجبور هستیم عرض جاده آسیایی را طی کنیم که هر بار با ترس و دلهره این کار را انجام می دهیم.
وی بیان کرد: حتما باید جان تعدادی از همشهریان و یا فرزندانمان گرفته شود که شورای اسلامی شهر به فکر باشند.
رئیس شورای شهر آشخانه در این رابطه گفت: پل هوایی از خواسته های به حق شهروندان شهر آشخانه به خصوص ساکنان شهرک فرهنگیان است.
محمدرضا حمیدی اظهارکرد:در خصوص نصب پل هوایی با اداره راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان رایزنی ها انجام شده و اعتبار در این رابطه اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: به همین منظور مبلغ 10میلیارد ریال برای نصب پل هوایی اختصاص یافته و کار به پیمانکار تحویل و جانمایی لازم برای نصب پل هوایی نیز دیده شده است.
شهر آشخانه که مرکز شهرستان مانه وسملقان است در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع است. سالانه حدود 22 میلیون زائر و مسافر از این شهر تردد می کنند.
*سایت ایرنای خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام به نشانی ttps://www.instagram.com/irnabojnurd در دسترس همگان است.
هم چنین هموطنان گرامی دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
7183/ 6042 خبرنگار:مرضیه اردکام** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.