محمد زارعی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت فعال نبودن و ضعف فعالیت آنان را نبود آموزش های کافی دانست و گفت: نیروی انسانی هم آموزش های لازم را فرا نگرفته است.
وی افزود: عوامل اقتصادی، عامل دیگر پویا نبودن تعاونی ها است و در این باره نیاز است تا تسهیلات کم بهره به این شرکت ها تزریق شود.
وی پرورش اسب اصیل ترکمن را از ظرفیت های اقتصادی شهرستان راز و جرگلان عنوان کرد و گفت: اگر ساخت و ایحاد شهرک پرورش اسب در این شهرستان به انجام برسد، اسبداران ما به سود اقتصادی بیشتری دست پیدا می کنند.
زارعی با تاکید براینکه خام فروشی اسب، یکی از آسیب های صنعت تولید اسب ترکمن است افزود: اسب تولیدی که در داخل استان از تولید کننده ما 250 میلیون ریال خریداری می شود در تهران به چهار برابر فروخته می شود و این به معنای خروج ارزش افزوده این محصول از استان است.
وی افزود: شهرستان راز و جرگلان به عنوان 'تعاون شهر' کشور انتخاب شده است و امید می رود با رونق و تقویت تعاونی ها در بخش های مختلف نوغانداری، زنبور داری و پرورش اسب ترکمن، توسعه این منطقه سرعت گیرد.
شهرستان 70 هزار نفری رازو جرگلان در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که بخش عمده ساکنان آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهد.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.