به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان در آیین آغاز اجرای نیروگاه خورشیدی30 مگا واتی در جاجرم در خراسان شمالی اظهار کرد: تمام این نیروگاه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عملیاتی می شود و این نشان از ایجاد زمینه های مناسب برای ورود سرمایه های بخش خصوصی است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران در زمینه های انرژی‌های تجدید پذیر اعلام آمادگی کرده اند و بیشترین تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران، سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی های نو بوده است.
به گفته وی ، سرمایه گذاران خارجی اجرای 3 میلیارد و 600 میلیون دلار نیروگاه خورشیدی و بادی را درخواست دارند.
وزیر​نیرو افزود: در 20 سال گذشته که فعالیت مرتبط با انرژی های نو در این وزارت کم بود، اعتقاد به آینده این اقدامات نیز زیاد نبود و بعضا گفته می شد که با وجود منابع نفت و گاز چرا باید به انرژی تجدید پذیر روی آوریم؟
وی گفت: اما اکنون مزایای استفاده از انرژی خورشیدی و بادی به اثبات رسیده و امیدواریم که این پروژه در شهرستان جاجرم در چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد و استان از مزایای آن بهره‌مند شود.
وی با بیان اینکه رویکرد ما ایجاد نیروگاه‌های کوچک با ظرفیت کمتر است گفت: ایجاد نیروگاه های کوچک و پراکنده سبب می شود تا در مناطق مختلف کشور از مزایای جانبی آن برخوردار شود.
وزیر نیرو با اشاره به آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی 30مگاواتی جاجرم با همکاری کشورهای ایران ، سوئیس، اسپانیا و فرانسه تصریح کرد: خراسان شمالی قطب تولید انرژی پاک در کشور می شود.
*سایت ایرنای خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام به نشانی ttps://www.instagram.com/irnabojnurd در دسترس همگان است.
هم چنین هموطنان گرامی دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
7185/ 1744 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.