به گزارش ایرنا، کیوان دژهوت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری هر ساله در این حوزه دچار مشکل است گفت: در قانون خدمات شهری آورده شده است که مردم باید هزینه های شهرداری را تامین کنند اما ضمانت اجرایی برای اجرای این قانون وجود ندارد.
وی شهر را همانند یک مجمتع مسکونی دانست و افزود: در یک مجتمع ساکنان هزینه های نگهداری و نظافت را پرداخت می کنند که شهر نیز باید اینگونه مدیریت شود تا با مشکل مالی مواجه نشود.
وی افزود: درآمد شهرداری بیشتر از نوسازی تامین می شود که این میزان درآمد کافی نیست و علاوه بر این این بودجه، باید در بحث های دیگر هزینه شود اما هم اکنون به پرداخت حقوق تعلق دارد که حتی این میزان نیز کافی نیست.
وی اشاره ای به معوقه کارگران شهرداری به خصوص در حوزه فضای سبز، اتوبوسرانی و پسماند نیز کرد و افزود: در پایان سال 95 تمامی حقوق آنان پرداخت شد در سال 96 نیز حقوق فروردین واریز شده است و هم اکنون در مرحله پرداخت حقوق اردیبهشت ماه هستیم.
شهردار بجنورد اشاره کرد: متاسفانه برخی ها سعی می کنند این فضا را ناآرام کنند و به آن دامن بزنند و مسایل حاشیه ای را مطرح کنند اما هم اکنون پیگیر وضعیت حقوقی این کارگران هستیم.
دژهوت درآمد شهرداری بجنورد در سال مالی را 920 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این میزان درآمد در شهرداری نسبت به سال گذشته رکورد است، علاوه بر این افزایش درآمد فروش زمین نیز نداشته ایم.
وی با بیان اینکه 26 قطعه زمین برای شهرداری باقی مانده است افزود: در سال های گذشته به علت کمبود اعتبار برای تامین حقوق و یا بیمه کارکنان زمین فروخته شده بود هم اکنون بانک اطلاعاتی زمین های شهرداری را احیا کرده ایم.
وی با بیان اینکه 95 درصد درآمد شهرداری از محل عوارض تامین می شود گفت: همچنین 65 میلیارد ریال نیز از محل اعتباراتی دولتی تصویب شده بود که 40میلیارد ریال تاکنون جذب شده است و مابقی نیز جذب می شود.
شهردار بجنورد گفت: در سال 95، 140 میلیارد ریال اعتبار برای بخش های زیر سازی از جمله آسفالت سطح شهر هزینه شده که بیشترین تمرکز نیز با هدف توازن در حواشی شهر بوده است.
وی به زلزله 23 اردیبهشت امسال با قدرت 5.7 ریشتری در خراسان شمالی رخ داد که مرکز کانونی آن در شهر پیش قلعه حدفاصل2 شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود نیز اشاره کرد و گفت: در این حادثه بیش از دو هزار و 800 واحد مسکونی شهری دچار آسیب شد، هم اکنون این واحد های مسکونی پروانه رایگان دریافت می کنند .
دژهوت یکی از اقدامات مهم شهرداری در سال گذشته را بازگشایی خیابان ها و معابر دانست و افزود: تنها در منطقه دو شهرداری 40 مورد بازگشایی داشته ایم که گره های ترافیکی بسیاری گشوده شده است و برخی از خیابان های اصلی که در بن بست قرار گرفته بودند بازگشایی شدند و این امر نیز ترافیک را روان تر کرده است.
وی گفت: 280 میلیارد ریال اعتبار درعمرانی در این مدت هزینه شده است که با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی اقدامی خوبی بوده است.
***سایت ایرنای خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام به نشانی ttps://www.instagram.com/irnabojnurd در دسترس همگان است.
هم چنین هموطنان گرامی دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
3007/ 1744/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: علی اصغر افتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.