علی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آوار برداری های تجمیعی در روستاهای زلزله زده استان به اتمام رسیده است اکنون آواربرداری در مناطقی که به صورت پراکنده دچار آسیب و خسارت شده اند در حال انجام است.
وی با بیان اینکه بر اساس برآوردها یکهزار واحد مسکونی تخریب شده نیاز به آوار برداری داشت تصریح کرد: اکنون آوار برداری از 800 واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله در روستاهای استان که نیاز به آوار برداری داشت انجام شده است و مابقی مربوط به واحدهای پراکنده است که در دست انجام است.

* کمبود اکیپ آواربرداری
محمدی گفت: بر اساس برنامه ریزی و زمان بندی انجام شده، کار آواربرداری باید در انتهای خردادماه به اتمام می رسید اما به علت برخی موارد تاکنون به تاخیر افتاده است.
وی افزود: یکی از علت ها کمبود ناوگان و اکیپ های آوار برداری است به طوری که درخواست های ما برای در اختیار گذاشتن ناوگان مورد نیاز بی پاسخ ماند و جز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شهرداری جاجرم، نهادهای دیگر همکاری مناسبی دراین باره نداشتند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: اکیپ های راهداری شامل چهار دستگاه کامیون و یک دستگاه لودر و اکیپ های شهرداری جاجرم شامل یک دستگاه لودر و یک دستگاه کامیون به مدت یک هفته برای آواربردای در اختیار بود اما پس از آن مناطق زلزله زده را ترک کردند.
وی خاطرنشان کرد: مابقی دستگاه های اجرایی نیز ناوگان خود را تنها در 2 روز ابتدایی وقوع زلزله در اختیار قرار دادند و پس از گرفتن عکس های یادگاری، مناطق حادثه دیده را ترک کردند.

* عقد قرارداد 452 متقاضی تسهیلات با بانک ها
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون 10 اکیپ در روستاهای حادثه دیده از زلزله در حال آواربرداری هستند این در حالی است که براساس تقاضای ما و برای سرعت دادن به کارها 10 اکیپ دیگر باید این میزان افزوده می شد.
محمدی درباره آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده استان گفت: تاکنون یکهزار و 609 فقره پرونده بازسازی به بانک ها ارسال شده است که از این تعداد 796 فقره از پرونده ها به بانک معرفی شده و 452 مورد منجر به عقد قرار داد شده است.


* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 /1744 خبرنگار: کبری علی ابادی **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.