به گزارش ایرنا محمدرضا صالحی روز یکشنبه در همایش یک روزه ملی اصناف این استان در خصوص قاچاق کالا نیز گفت: باید راه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز را ببندیم که اصناف در این راستا بسیار نقش مهمی را ایفا می کنند.
صالحی افزود: قاچاق کالا و ارز به صورت مستقیم در این استان وجود ندارد اگر مقداری نیز هست به صورت غیر مستقیم انجام می شود که در این راستا نیز باید اقدام کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه ایده های نو و خلاقانه منجر به تولید ثروت می شود اظهار کرد: افراد نخبه در این استان داریم که ایده هایی برای تولید دارند، تلاش شود این ایده ها اجرایی شوند.
وی به تولید مددجویان نهاد های حمایتی در بخش های مختلف نیز اشاره کرد و افزود: این قشر هم اکنون با ایجاد طرح های مختلف تولید می کنند اما برای فروش با مشکل مواجه هستند از اصناف می خواهیم که با اینگونه تولید کننده ها برای عرضه کالای آنان همکاری داشته باشند.
وی به آموزه های قرآنی در خصوص خدمت به مردم اشاره کرد و افزود: تمامی مباحث تولید، تجارت باید در راستای خدمت به مردم باشد.
استاندار خراسان شمالی به وفاداری اصناف مختلف در تمامی دوران به خصوص پیروزی انقلاب، دوران هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: این قشر در تمامی صحنه ها کمک رسان بوده اند.
صالحی بر مصرف معقول تاکید کرد و افزود: مصرف معقول و متعادل اصل اقتصاد است، وقتی مصرف نباشد فرایند تولید، عرضه و اشتغال نیز ایجاد نمی شود، لازمه حرکت چرخه اقتصاد مصرف است، اما باید درست مصرف کنیم.
وی بر استفاده از تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: این مهم نیز به دست شما انجام می شود، عرضه تولید داخلی توسط اصناف صورت می گیرد، حداقل سازی عرضه کالاهای خارجی در سطح بازار به کمک این قشر انجام می شود.
استاندار خراسان شمالی بر تشکیل بانک اصناف در این استان نیز تاکید کرد و افزود: اما هم اکنون از مدیریت های بانک های این استان انتظار داریم به منظور رونق اقتصادی و سرمایه در گردش این قشر اقدامات لازم را انجام دهند چرا که منجر به افزایش تولید و اشتغال خواهد شد.

* اقدام کور تروریستی
وی در بخش دیگری از سخنانش حرکت تروریستی دشمن در مجلس را نیز اقدامی کور عنوان کرد و افزود: آنان می خواستند احساس ناامنی در کشور ایجاد کنند اما حضور مردم در آیین های راهپمایی و نماز عید فطر نشان داد که آنان به هدف خود نرسیده اند چرا که مردم با پرشور و بدون ترس از دشمنان در صحنه حضور یافتند و بار دیگر اتحاد خود را به رخ جهان کشیدند.
وی بر اتحاد و همدلی مردم تاکید کرد و افزود: جریان روز قدس در تهران، کشور را به سمت دو قطبی بودن پیش می برد که از اینگونه اقدامات باید پرهیز شود چرا که رهبری نیز بارها در سخنان خود بر این امر تاکید کرده اند.
وی افزود: هم اکنون باید وحدت خود را در بخش های مختلف نشان دهیم و جامه را نیز به سمت دوقطبی بودن نبریم.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمالشرق کشور بیش از 25 هزار واحد صنفی در قالب 120 اتحادیه فعال دارد.
***سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.