به گزارش ایرنا، هادی رجائی نیا چهارشنبه در نخستین نشست اقتصاد مقاومتی سال 96 اظهار کرد: این نشست ها به صورت مستمر برگزار می شود و دستگاه هایی که با حوزه سرمایه گذاری واشتغال ارتباط مستقیمی دارند طرح های خود را برای بررسی در این نشست معرفی کنند تا در شورای برنامه ریزی این طرح ها اعتبار دریافت کنند.
وی با اشاره به رویکردهایی که دستگاه های اجرایی در معرفی طرح هایشان باید داشته باشند افزود: معرفی فرصت های سرمایه گذاری مطالعه شده از سوی دستگاه ها با لحاظ شدن، امکانات شهرستان، منابع آبی، منطقه پیشنهادی برای اجرای طرح و...، توجه به فضای کسب وکار روستایی با محوریت گردشگری، صنایع دستی ، توانمندی جمعیت عشایری، توجه به صنایع تبدیلی ، گیاهان دارویی واحدهای دانش بنیان، بازنگری در روند فعالیت های اداری و تسریع در صدور مجوزها در دستور کار برنامه های اعضای نشست اقتصاد مقاومتی باشد.
وی افزود: دستگاه های عضو، ظرف 10 روز فرصت های سرمایه گذاری را در هر بخش جمع بندی و ارائه کنند.
وی بر توجه بیشتر به واحدهای فعال تولیدی شهرستان تاکید کرد و گفت: دستگاه های متولی این واحدها باید نظارت هایشان را به مرحله ای برسانند که پیش از وقوع بحران و آسیب در مسیر تولید، فعالیت های پیشگیرانه را انجام دهند وبی اطلاعی دستگاهی از واحدهای تولید زیر مجموعه اش پذیرفتنی نیست.
وی افزود: نیمه تعطیلی یا تعطیلی یک واحد تولیدی هزینه های سنگینی را بر تولید کننده و دولت دارد وپیش از رسیدن به این مرحله باید اقدامات لازم صورت بگیرد.
وی بر هدفگذاری اعضای جلسه تا پایان سال، برای میزان سرمایه گذاری و اشتغالی که ایجاد می شود تاکید کرد و گفت: استفاده از حداکثر ظرفیت واحدهای تولیدی موجود، ارتقا واحدهای نیمه فعال وفعال باید زمینه سازی شود.
رجائی نیا گفت: شهرداری های به سمت زمینه سازی برای ایجاد درآمدهای پایدار به جای توجه صرف به کمیسیون ماده صد باید داشته باشند.
در این جلسه دستگاه های عضو طرح های پیشنهادی را اعلام کردند که مصوب شد ظرف 10 روز ، طرح مطالعه شده به دبیرخانه نشست اقصتاد مقاومتی ارسال شود.
در شهرستان 54هزار فاروج یک واحد شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی با 7 شرکت تعاونی تولید فعال است.
*** سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.