معاون توسعه و عمران اداره کل امور عشایر استان خراسان شمالی از پایان تیغ‌زنی و مرمت ایل‌راه‌های عشایری این استان تا پایان خرداد ماه خبرداد.

به گزارش ایلنا، رضا قربانی با اعلام این خبر افزود: با آغاز کوچ بهاره عشایر استان و بازگشت آنان به ییلاقات تیغ زنی و مرمت ایل‌راه‌های عشایری استان آغاز و تا پایان خرداد به پایان می‌رسد.

 قربانی با اشاره به یکهزار و دویست کیلومتر ایلراه عشایری در استان افزود: تاکنون با صرف 4 میلیارد و500 میلیون ریال اعتبار، یکهزار کیلومتر از این ایلراه‌ها برای تردد عشایر در مسیرهای کوچ مرمت و تیغ زنی شده است که مابقی آن نیز در حال انجام و بزودی پایان می‌پذیرد.

وی با اشاره به تصرف بخش‌هایی از ایل‌راه‌های عشایری توسط روستاییان و یا توسعه زمین‌های کشاورزی به عناوین گوناگون و نبود مسیر مناسب تردد افزود: عشایر استان به ناچار از ایل‌راه‌های موجود تردد می‌کنند که بخش قابل توجه کوچ آنان از جاده‌های مواصلاتی صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول افزود: سه ایل‌راه اصلی شمالی، میانی و جنوبی در استان برای تردد عشایر استان‌های گلستان،سمنان،خراسان رضوی و خراسان شمالی از مناطق قشلاقی مراوه تپه گلستان تا مناطق ییلاقی استان وجود دارد که سالانه 6 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و تیغ زنی آن‌ها مورد نیاز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.