علی نعمتی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان این کودکان از نظر شاخص های مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرند اظهار کرد: سنجش شنوایی و بینایی و بررسی کارت واکسیناسیون، توده بدنی، نسبت قد به سن، سابقه بیماریها، بهداشت پوست و مو از موارد مورد ارزیابی در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان هستند.
وی با بیان اینکه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان در 12 پایگاه شهری، روستایی و عشایری صورت می گیرد گفت: تعداد نو آموزان سنجش سلامت امسال در مقایسه با سال گذشته 300 نفر افزایش یافته است.
نعمتی با بیان اینکه مرحله اول سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از 16 خرداد تا پایان این ماه ادامه دارد افزود: برنامه سنجش سلامت نوآموزان در راستای پیشبرد موثر اهداف آموزش و پرورش است و اجرای این برنامه یک فعالیت ارزشمند اجتماعی است که همه افراد جامعه از آن بهره مند خواهند شد.
رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی با اشاره به اینکه نوآموزان در پایگاه های سنجش، مورد ارزیابی اولیه و تخصصی قرار می گیرند گفت: اگر چنانچه کودکی در مرحله ارزیابی اولیه مانند شنوایی، بینایی، هوش و آمادگی تحصیلی مشکوک به مشکل باشد به مرحله ارزیابی تخصصی ارجاع داده می شود.
هم اکنون 15 هزار دانش آموز ابتدایی زیر نظر 7 هزار فرهنگی در 2100 آموزشگاه خراسان شمالی تحصیل می کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.