بهار رمضان با همه زیبایی هایش از راه رسید تا رندان سحر خیز که صاحب نفسانند، دست بر آسمان، التماس اجابت، مقرب در گاه شدن داشته باشند.
دهه آخر شعبان مردم این استان مثل سایر نقاط کشور آماده شدن برای استقبال از بهار قرآن را با خانه تکانی فضای خانه و مسجد و بویژه دلشان آغاز کردند.
بانوان با تهیه همه آنچه در این ماه برای روزه داران ضرورت دارد سعی در هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های سحری وافطاری داشتند.
چراغ خانه ها، دم دم های سحر یکی یکی روشن شد و همسایه حواسشان بود که مبادا، یکی خواب بماند، البته به لطف تکنولوژی گوشی های همراه دیگر کمتر خانواده ای است که خواب بماند.
برنامه های قرآنی در محلات مختلف از روزها پیش اطلاع رسانی شده است.
حضور روحانیان اعزامی از مشهد وقم هم مساجد بسیاری از روستاها را رنگ و بوی دیگری بخشیده است.
اما دستگاه های مرتبط هم در استان بیکار ننشسته اند وهریک با بضاعتشان سعی دربه یادمانی تر کردن این ماه زیبا دارند.

*برگزاری جشن رمضان و نمایشگاه قرآن
دبیرستاد استانی جشن رمضان در خراسان شمالی، از برگزاری جشن رمضان و نمایشگاه قرآن کریم در شهرستان های استان و به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد وگفت: این طرح یک برنامه ملی است که در قالب اجرای نمایشگاه های قرآن، کتاب، محفل های انس با قرآن و جلسات تفسیر کلام وحی از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه در همه شهرستان ها برگزار می شود.
رضا رضایی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ، شهرستان محوری و مردم محوری این برنامه فرهنگی و هنری را از جمله مهم ترین شاخصه های طرح برشمرد.
وی از بهره گیری و همکاری موسسات قرآنی، انجمن های فرهنگی و هنری، بخش خصوصی و سایر نهادهای فرهنگی مرتبط در راستای اجرای جشن رمضان خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه آثار مکتوب مرتبط با علوم قرآنی بخشی از برنامه های جشن رمضان به شمار می رود.

*حضور ناشران داخلی و خارج استانی در نمایشگاه قرآن
رضایی اظهارداشت: این نمایشگاه در سطح شهرستان ها در قالب 80 غرفه و با حضور 30 ناشر داخلی و خارج از استان به عرضه کتب دینی و با تخفیف 15 تا 35 درصدی می پردازد.
وی گفت: بر طبق سنت هر ساله در نمایشگاه های قرآن 500 نسخه قرآن فرسوده تعویض می شود
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در 22 نقطه شهری و روستایی با همکاری دبیرخانه کانون های مساجد، برگزاری 20 نشست علمی و تخصصی با همکاری موسسات قرآنی، برگزاری 140 جلسه تفسیر و تدبر قرآن کریم در سطح مساجد و کانون های فرهنگی و هنری استان از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ماه است.
دبیرستاد استانی جشن رمضان از برگزاری محفل شب شعر در سطح استان با محوریت ماه رمضان خبرداد و گفت: شب شعر مرکز استان همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان اجرایی و نمایشگاه اعجاز قرآن کریم هم طی این ماه برنامه ریزی شده است.

*اعزام 1200 روحانی به روستاهای خراسان‌شمالی
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان یک هزار و 200 روحانی با استفاده از ظرفیت طلبه های بومی و غیربومی به مناطق روستایی و شهری استان اعزام شدند
حجت الاسلام علی خادمی با بیان اینکه 55 درصد از روحانیون اعزامی از قم و مشهد هستند، ادامه داد: این مبلغان در مناطق مختلف استان به برپایی نماز جماعت، پاسخ گویی به شبهات واحکام دین می‌پردازند.
خادمی با اشاره به برپایی محافل انس با قرآن با حضور حافظان بین المللی ، افزود: برگزاری دوره‌های تفسیر قرآن نیز با استفاده از ظرفیت اساتید برجسته این حوزه در شهرستان های بجنورد، اسفراین، گرمه و شیروان در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه روزانه از صدا و سیمای استان جزء خوانی قرآن کریم پخش مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: کلاس های تجوید قرآن کریم نیز در این ایام برپا می‌شود

*اجرای طرح ضیافت الهی در 33 بقعه متبرکه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: طرح ضیافت الهی در 33 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان آغاز شد.
حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد افزود: اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در سطح استان از 6 خرداد تا 4 تیر امسال است.
وی بابیان اینکه برای اجرای این طرح 27 مبلغ بومی و 12 مبلغ غیربومی در امامزادگان شاخص استان مستقر شدندافزود: در این ماه برنامه‌های مختلفی از قبیل آماده‌سازی و بازسازی فضای امامزادگان برای استقبال از این ماه ، غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان ، جز خوانی قرآن کریم در 14 بقعه ، محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان در 11 بقعه متبرکه، نمایشگاه ضیافت الهی در 3 بقعه متبرکه ، خیمه‌های معرفت در 8 بقعه متبرکه اجرایی می شود
وی، اجرای برنامه‌های ویژه مراسم میلاد جشن امام حسن مجتبی (ع) ، مراسم ویژه شب‌های قدر با حضور مداحان و سخنرانان برجسته استانی ، شرکت در راهپیمایی روز قدس و برپایی نماز عید سعید فطر از دیگر اقدامات و برنامه‌های این اداره کل در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7187/ 6042 گزارش از: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.