به گزارش ایرنا دکتر محسن رضایی عصر چهارشنبه در آئین افتتاح فاز اول ساخت شهرک دالنجان کردیه از توابع شهرستان فاروج با گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر افزود: آزادی خرمشهر، آزادی یک شهر نبود بلکه تثبیت و استحکام انقلاب بود.
وی با بیانم اینکه، خوشحالم که در خرمشهر دیگری برای زمینه سازی در مبارزه با فقر وبیکاری حاضر هستم افزود: ساخت واحدهای مسکونی بخشی از اهالی این روستا در حقیقت باید آغاز یک تحول و حرکت برای الگو شدن این روستا باشد.
وی بر رعایت بهداشت، فرهنگ سازی و اشتغالزایی به عنوان اولویت های اول در این روستا تاکید کرد و گفت: تیم پژوهشی به این روستا برای بررسی توانمندی های مردم اعزام می کنیم تا بصیرت علمی به سمت اشتغالزایی حرکت شود .
رضایی گفت: باید از رویکرد حمایتی به سمت توانمند سازی مردم حرکت کنیم تا گنج های پنهان سرمایه های انسانی کشورمان شناسایی و به کارگیری شوند.
معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور هم گفت: رفع نیاز محرومان و توانمند سازی آنان فقط با کمک های دولتی شدنی نیست و بخشی از این امکانات از باید سوی خیریه ها تامین می شود.
ذوالفقاری افزود: در آمد سال گذشته کمیته امداد کشور، یک هزارو 460 میلیارد تومان بوده که در حوزه 6 نیاز اصلی مددجویان ودر راس آن مسکن آنان هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه فقر عواقب جانبی دارد افزود: ما در کشور با فقر بین نسلی مواجه هستیم و با توجه به محدودیت های اعتباری، خیران نقش مهمی در کاهش مشکلات محرومان می توانند داشته باشند.
معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی هم با گرامیداشت سوم خرداد گفت: اولویت اول دولت محرومیت زدایی بود و در دروه جدید فعالیت دولت به تناسب شعار سال، این اولویت پیگیری می شود.
دکتر تقی ایرانی افزود: سال 95، خراسان شمالی بعد از برجام، نخستین استان از نظر حجم اعتباری صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی بوده است و امسال هم ، ایجاد فرصت های شغلی و اشتغال مهم ترین رویکرد در استان خواهد بود.
وی با قدردانی از خیّران در آبادانی روستای دالنجان که مرحله نخست این طرح انجام شده تاکید کرد: با کمک به اجرای مراحل بعد آبادانی این روستا از دو قطبی شدن آن پرهیز شود.
مدیرعامل موسسه خیریه نائبان زهرا زینب کبری (ع) هم گفت: برای ساخت شهرک روستای دالنجان ازسوی خیّران 4 میلیارد و 380 میلیون تومان با توجه به مهیا نبودن زیر ساخت ها در این شهرک، هزینه شد.
انعام پور افزود: بخشی از هزینه ها از تسهیلات بنیاد مسکن در ساخت واحدهای مسکونی مددجویان تامین شده است.
وی گفت: برای اسکان 40 خانوار دیگر این روستا که در شمار مددجویان کمیته امداد قرار ندارند مشارکت همه حوزه های مرتبط با توجه به وضعیت اقتصادی این خانوارها ضروری است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی هم گفت: در خراسان شمالی 32 هزار خانوار زیر پوشش حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
اهرابی افزود: 15 درصد جمعیت استان از مددجویان این نهاد هستند.
وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در شمار 4 استان موفق در حوزه جمع آوری صدقات و خیرات است بیان داشت : ساخت شهرک روستای دالنجان از سال 91، به همت خیّران آغاز شد وامروز شاهد افتتاح مرحله اول این طرح با بهره برداری از 40 واحد مسکونی مدد جویان هستیم .
وضعیت نامناسب واحدهای مسکونی روستای دالنجان کردیه با 80 خانواری که 40 خانوار آن را مددجویان کمیته امداد تشکیل می دهند زمینه ساز حضور خیّران در آن شد، روستایی که سمت توسعه نداشت و ناگزیر باید به بالا دست روستا واحدهای مسکونی انتقال می یافت، این حرکت در سال 91 با این رویکرد که بعد از ساخت 40 واحد مددجویان 40 واحد خانواده های غیر مددجو هم ساخته شود آغاز شد و امروز به همت خیّران با ساخت مسجد روستا در سالروز آزادسازی خرمشهر، مرحله اول طرح با حضور دبیر مجمع مصلحت نظام و مسئولان کشوری واستانی وشهرستانی افتتاح شد.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7187 /1744خبرنگار: مرضیه مهربان **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.