به گزاش ایرنا امروز در جای‌جای این استان، اقوام مختلف و اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رأی، حضوری گسترده دارند تا به‌ نوبه خود سهم آفرینِ این حماسه ملی شوند زیراکه انتخابات نماد اتحاد ملت است.
در این انتخابات همه آزاد هستند به کاندیدای مورد علاقه و اصلح خود رأی دهند و نباید بی‌تفاوت باشند نسبت به سرنوشت مملکت خودشان، نسبت به اسلام، نسبت به ملت و نسبت به کشور، چراکه امروز انتخابات مورد رصد تمام دشمنان ما قرار دارد و باید حماسه‌ای بزرگ برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان به وجود آورد.
شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و عقلی است وحضور پر شور و حماسی ملت بزرگوار و شریف کشورمان و مردم ولایتمدار استان خراسان شمالی در پای صندوق های رای در روز 29 اردیبهشت بار دیگر موجب سرافکندگی و نقش بر آب شدن نقشه های شوم دشمنان این مرز و بوم خواهد شد.
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت به جهات مختلف حائز اهمیت است و این انتخابات نه تنها بر مدیریت کشور بلکه بر سرنوشت نظام و انقلاب تاثیر گذار است.
یکی از کرمانج های خراسان شمالی ضمن دعوت گسترده مردم برای حضور در این انتخابات سرنوشت ساز گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات در این برهه از زمان پشتوانه محکمی برای نظام و این انقلاب محسوب می‌شود.
فربد روشن ضمیر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: حضور آگاهانه و شکوهمند مردم در انتخابات و مشارکت گسترده مردم در این عرصه بزرگ سیاسی نماد مردم سالاری دینی است و موجب تحکیم و تقویت امنیت ملی و بین المللی، افزایش اقتدار جهانی و روحیه خودباوری می‌شود.
یکی از بانوان کرمانج با بیان اینکه انتخابات نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت کشور دارد گفت: با توجه به شرایط منطقه و در صحنه داخلی و خارجی این انتخابات اهمیت ویژه ای دارد و نیاز است مردم علاوه بر حضور بر پای صندوق رای، فرد ولایت مدار و در مسیر انقلاب را انتخاب کنند.
صدیقه بردبار با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون هر جا حضور مردم حداکثری و پرشور بوده دشمنان مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند افزود: حضور مردم با وحدت و اتحاد در مبارزات انقلابی، پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و عبور از تحریم‌ها و تهدیدها همه نشان‌دهنده این است که حضور متحد آنان در تمامی صحنه‌های انقلابی، اسلامی، سیاسی و اقتصادی پرمعنا بوده که منجر به نتایج درخشان شده است.
یکی دیگر از جوانان کرمانج زبان حضور در انتخابات را وظیفه اصلی خود می داند و می گوید: انتخابات نماد اتحاد ملت است که حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب هوشمندانه از به دشمنان ثابت می‌کند ملت ایران همچنان پشتیبان نظام اسلامی و ولایت‌ فقیه بوده و در مسیر دست‌یابی به آرمان‌های اسلامی و انقلابی ثابت‌ قدم است.
میثم زراعتکار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات افزود: مشارکت حداکثری و هوشمندانه در انتخابات مانع نفوذ دشمنان می‌شود که با انتخاب یک فرد اصلح، مدیر و کارآمد می توانیم حماسه ای دیگر خلق کنیم و توطئه های دشمنان خنثی شود.
وی گفت: در پاسخ به ندای رهبری همه می گوییم ای رهبر عزیز با شور و شعوری که داریم راه درست و عقلانی کشور را در انتخابات دنبال کرده و مشارکت حداکثری را رقم می‌زنیم تا باز هم جوانان و ملت ایران سربلند باشند.
یکی دیگر از جوانان بر تصمیم گیری آگاهانه و هدفمند تاکید کرد و افزود: در نظام مردم سالاری، مردم نقش بی بدیلی در انتخابات برعهده دارند همچنان که مقام معظم رهبری نیز به این مهم اشاره دارند.
کبری درخشنده با اشاره به این که هر رای و حضور هر نفر در انتخابات، تیری است در چشم دشمنان اسلام گفت: برگزاری باشکوه انتخابات برگ زرینی بر افتخارات نظام و انقلاب می افزاید و دشمنان نیز بر عزم و اراده ملت ایران، سر تعظیم فرود می آورند.
خراسان شمالی با جمعیت 864 هزار نفری 647 هزار و هفت نر واجد شرایط رای دارد.
امروز آرای مردم در 769 حوزه انتخابیه استان جمع آوری می شود.
در استان خراسان شمالی یکهزار و 92 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است که 706 شعبه روستایی و 386 شعبه شهری است.
در این استان 890 شعبه ثابت و 202 شعبه سیار برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.
رای گیری در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین به صورت تمام الکترونیک انجام می شود و مردم این شهرها در 292 شعبه به صورت مکانیزه در انتخابات شرکت می کنند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 گزارش از: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.