به گزارش ایرنا محمد رضا صالحی سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان شمالی با تقدیر ازعملکرد خوب دستگاه های اجرایی درامداد رسانی به زلزله زدگان اظهار کرد : از ساعات اولیه با تشکیل شورا ی هماهنگی مدیریت بحران استان اقدامات اولیه انجام و تا 24ساعت اول حادثه کار نجات همه زلزله زدگان از زیر آوار به اتمام رسید.
وی افزود: همزمان با عملیات امداد نجات کار اسکان موقت نیز انجام شد .
صالحی گفت :برای رفاه حال زلزله زدگان استان درمحل روستاها روزانه نان پخت و به صورت رایگان توزیع شود.
استاندارخراسان شمالی با اشاره به برخی گلایه ها در زمینه توزیع نشدن غذای گرم در ساعت اولیه حادثه افزود: انجام نشدن این امر در ساعات اولیه زلزله درمنطقه به دلیل احتمال بروز برخی آلودگی های درهوا ومشکلات بهداشتی بوده است.
صالحی گفت: وقوع زلزله مشکلاتی در حوزه هایی زیر ساختی همچون آب، برق ،گاز و راه به وجود آورد که در کمترین زمان ممکن برطرف شد و زیر ساخت های آب برق و گاز در مناطق زلزله 14ساعت بعد از حادثه هیچ مشکلی نداشت .
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه این استان تنها استانی است که تمام منازل روستایی آن را بیمه کرده است افزود: تدبیر بیمه منازل روستایی استان از جمله اقدامات ارزشمند جهت کاهش آلام و درد مردم در حادثه
زلزله 5.7 ریشتری شنبه شب بوده است.
وی افزود: انتظار ما از مجلس شورای اسلامی تعریف ردیف اعتباری جهت بیمه کردن منازل مسکونی و تجاری شهری و روستایی است.
زلزله ای شنبه شب هفته جاری با قدرت 5.7 ریشتری ساعت 22و 30 دقیقه و 58 ثانیه استان خراسان شمالی را لرزاند که مرکز کانون آن در شهر پیش قلعه حدفاصل2 شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود. شمار مصدومان این زمین لرزه به بیش از 400 نفر رسید که دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.
/7189/7185/ 6042 خبرنگاران: بتول صارمی، کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.