به گزارش ایرنا مسلم محمدیاران سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تخلف های انتخاباتی مربوط به یک فرماندار، بخشدار، مدیر و سایر اقشار بوده است که هم اکنون در دست پیگیری و بررسی است.
وی بر جلوگیر یاز تخریب چهره ها نیز تاکید کرد و افزود: خوشبختانه هم اکنون وضعیت این استان در خصوص هنجار شکنی ها، راه انداختن کارناوال های انتخاباتی در این استان نسبت سایر استان ها بهتر است و از کاندیدها می خواهیم که قانون را در زمینه های مختلف رعایت کنند.
وی همچنین بر مدیریت فضای مجازی در این خصوص نیز تاکید کرد و گفت: فضای مجازی مستمر پایش می شود و حتی جلسه ای نیز برای ادمین های فعال در این استان گذاشته شد که موارد لازم به آنان تذکر داده شده است.
وی با بیان اینکه حتی در فضای مجازی جعل عنوان داشته ایم افزود: این امر در حوزه شورای اسلامی شهر و روستا بوده است که برای این موضوع پرونده نیز تشکیل شده است.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی هم در این نشست خبری به تعبیر رهبری در خصوص انتخابات لیلة القدر نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: وظیفه ملی و دینی تمامی آحاد جامعه است تا در شب تقدیر، سرنوشت کشور را به دست فرد اصلح بسپارند.
حجت الاسلام نورالله قدرتی اظهار کرد: شرایط هم اکنون کشور طوری رقم خورده است که مشارکت و حضور پر شور مردم پشتوانه ای محک برای نظام خواهد شد.
وی با بیان اینکه با انتخاب خود سرنوشت چهار سال کشور را رقم می زنیم افزود: مردم به وظیفه و تکلیف خود عمل خواهند کرد، کنار نشستن و نیامدن به صحنه با هیچ منطقی قابل توجیه نیست و هیچ عقل سلیمی عدم شرکت در انتخابات را نمی پذیرد.
وی افزود: سرنوشت یک ملت با آرای تک تک ما رقم می خورد، در راستای منافع ملی حضور حداکثری هم اکنون نیاز است و این امر خواسته رهبری نیز است.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه سلامت، امنیت انتخابات و رقابت سالم کاندیدها برای ما مهم است افزود: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح نیز مهم است که این امر توسط تمامی آحاد جامعه رقم خواهد خورد.
وی بر اهمیت رسانه ها در حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد و افزود: رسانه ها نقش مهمی در این راستا ایفا می کنند و حتی در مسیر انتخاب اصلح نیز تاثیر گذار هستند.
قدرتی از رسانه ها خواست تا از نشر هر مطلبی که موجب خدچه دار شدن سلامت انتخابات می شود خودداری کنند و افزود: رسانه ها خود مطالبی که موجب تشویش اذهان عمومی، درگیری و اختلاف خواهد شد را خود رصد کنند و همچنین منتشر نیز نکنند.
وی گفت: امروز مدیریت صحیح و کارآمد جامعه بدون رسانه ها محقق نخواهد شد و اگر این مهم نباشد مسیر و مدار جامعه به سمت رشد و تعالی نیز قرار نخواهد گرفت.
وی افزود: مدیریت کارآمد بدون رسانه موفق نخواهد شد چرا که برای رسدین به هدف نیاز به زبان گویا که همان رسانه ها هستند دارد.
وی از رسانه ها خواست تا در زمان انتخابات بر این فضا رصد داشته باشند تا از تخلف در این حوزه پیشگیری شود.
وی همچنین از رسانه ها خواست تا هم اکنون فضایی در جامعه ایجاد کنند که مسئولان و مدیران کشور و کاندیداها به سمت شفاف سازی بروند و افزود: حتی اگر اشتباهی صورت گیرد باید فرهنگ عذر خواهی در جامعه نهادنیه تا جلوی انحراف ها کم شود.
بر اساس اعلام اداره کل ثبت احوال، شمار واجدان رای دادن در انتخابات 29 اردیبهشت ماه در این استان 863 هزار نفری 647 هزار و 6 نفر است.
3007/ خبرنگار: ربابه صانعی **انتشار دهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.