به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی در حاشیه آیین افتتاح این بیمارستان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیمارستان امام حسن(ع) شامل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی در گستره حدود 30 هزار متر مربع زیربنا ساخته شده است.
ابراهیم گلمکانی گفت: بیمارستان امام حسن(ع) در بجنورد تمام بخش های تخخصی و فوق تخصصی را دارد و برای بهره برداری از آن یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
بیمارستان امام حسن (ع) در 9 طبقه و 9 بلوک در زمین پردیس دانشگاه واقع در تخته ارکان ساخته شده است و دارای بخش هایی همچون جراحی، داخلی، ارتوپدی، ارولوژی، سی تی اسکن، ام .آر. آی، رادیولوژی، آی. سی. یو، سی.سی .یو و بخش آموزشی است.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صبح امروز برای افتتاح دو بیمارستان و انجام چندین سخنرانی به خراسان شمالی سفر کرده است.
افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد با 320 تخت و بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی شیروان با 220 تخت از برنامه های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان است.
دو بیمارستان مزبور بزرگ ترین طرح های حوزه سلامت این استان به شمار می آیند که در سه سال اخیر نزدیک سه هزار میلیارد ریال برای آن ها هزینه شده است.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون 140 پزشک عمومی، 200 پزشک متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فعالیت می کنند. همچنین 318 پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، دارو ساز و آزمایشگاه به صورت آزاد نیز در این استان فعالیت دارند.
استان خراسان شمالی با 864 هزار نفر جمعیت، هفت بیمارستان دولتی فعال دارد و اکنون سه شهرستان این استان از وجود بیمارستان بی بهره هستند.
*سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.