محمدعلی مصباحی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه میزان تولید ماهی این استان امسال در مقایسه با سال قبل افزایش خوادهد داشت است اظهار کرد: سال 95 مصوب تولید ماهی در استان هزار و 525 تن بوده که تا پایان سال هزار و 598 تن ماهی در مزارع پرورشی این استان تولید شد.
وی با اشاره به سرانه پایین مصرف ماهی در این استان گفت: ماهی یکی از پروتئین های سالم است که فرهنگ آن برای مردم هنوز جا نیفتاده و از سویی هزینه های تولید بسیار بالا است و به بخش شیلات توجه نشده است.
مصباحی با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در این استان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است افزود: سرانه مصرف ماهی در این استان برای هر فرد سالانه 7.1 کیلوگرم و میانگین کشوری برای هر فرد در سال 9.2 کیلوگرم در سال است.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اکثر پزشکان استفاده از گوشت ماهی را توصیه می کنند که اگر ارزان تر در اختیار مردم قرار گیرد و یا طرز پخت آن بهتر صورت گیرد مردم رغبت بیشتری به خوردن آن پیدا می کنند.
هم اکنون 157 مزرعه پرورش ماهی در این استان فعال است که از این تعداد 97 مرکز پرورش ماهی گرمابی و 62 مرکز پرورش ماهی سردآبی است.
در استان خراسان شمالی 6 هزار و 250 منبع آبی شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.