مهری هاشمی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی جدید، جو ناپایدار از امروز بعد از ظهر استان را فرا می گیرد که این ناپایداری به صورت پراکنده تا ظهر یکشنبه هفته آتی ادامه دارد.
وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی امروز بعد از ظهر در نواحی جنوبی استان سبب بارنگی می شود که احتمال وقوع رواناب در این مناطق طی امروز دور از انتظار نیست.
وی خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی سبب وزش باد بسیار شدید با احتمال توفان، رگبار و رعد و برق می شود و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.
هاشمی با بیان اینکه بارش ها از اواخر وقت جمعه شدت می گیرد گفت با تشدید فعالیت سامانه بارشی در جمعه شب تا شنبه در برخی مناطق بویژه درنواحی شمالی استان وقوع رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی شده است.
هاشمی گفت: توصیه می‌شود مردم از توقف در حاشیه رودخانه خودداری کنند و احتیاط لازم در این زمینه داشته باشند.
به گفته وی روند کاهشی دمای هوای استان تا صبح یکشنبه پیش بینی شده و انتظار می‌رود شاهد پایین آمدن چهار تا 6 درجه ای دمای هوای استان باشیم.
استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور بیش از 344 هزار هکتار عرصه باغی و زراعی دارد.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به مدیریت ایرنا در خراسان شمالی به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.