به گزارش ایرنا عبدالله یوسفی یکشنبه در جلسه شورای ادرای شهرستان شیروان با بیان اینکه یکی از اولویت های این سازمان بهره- وری آب است اظهار کرد: در این راستا 70 درصد منابع اعتباری این سازمان در حوزه آب تامین و تخصیص داده شده است.
وی افزود: برای هر هکتاری از توسعه سیستم های نوین آبیاری 32 تا 70 میلیون ریال بلاعوض کمک می شود، تمام مالکینی که اراضی آنان سنتی است با مراجعه به اداره های جهاد کشاورزی می توانند به صورت رایگان از خدمات نقشه برداری و مطالعه بهره مند شوند و در اجرا نیز تا 85 درصد تسهیلات بلاعوض دریافت می کنند.
یوسفی بر اهمیت اجرای سامانه های آبیاری نوین تاکید کرد و افزود: روش های نوین راندمان آبیاری را از 45 درصد به 70 تا 90 درصد ارتقا می دهند و چهار هزار و 400 متر مکعب آب صرفه جویی، 30 درصد به پتانسیل در عملکرد اضافه می شود و مصرف انرژی در بخش کشاورزی 25 درصد کاهش پیدا می کند.
به گزارش ایرنا هم اکنون 11 هزار هکتار طرح سامانه آبیاری نوین در این استان در حال اجرا است که با اجرایی شده این میزان سطح برخورداری از سامانه آبیاری نوین از 22 هزار هکتار به 33 هزار هکتار می رسد.
هم اکنون 50 هزار هکتار از اراضی این استان مستعد آبیاری نوین است که طبق برنامه باید تا پایان برنامه ششم توسعه به 100 درصد برسد.
با اجرای طرح های در دست اجرا 66 درصد اراضی مستعد آبیاری نوین زیر پوشش قرار می گیرند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه در سال گذشته 256 هزار تن گندم مازاد خریداری شد گفت: امسال میزان بارش ها در مقایسه با سال گذشته 32 درصد کاهش داشته است که بیش از 10 هزار هکتار سطح کشت دیم و آبی استان نسبت به مدت مشابه کمتر زیر کشت رفته است.
یوسفی با اشاره به کاهش بارندگی در سال جاری افزود: پیش بینی می شود امسال تولید گندم پنج درصد کاهش داشته باشد که 243 هزار تن گندم خریداری خواهد شد.
فرماندار شیروان نیز در این آیین با اشاره به دو انتخابات پیش رو گفت: انتخابات حادثه بزرگ تاریخی عصر حاضر است که باید زمینه حضور حداکثری را فراهم کنیم تا در راستای حرکت آرمان های نظام جمهوری اسلامی قدم های محکمی برداریم.
عباسعلی صفایی با اشاره به تعداد شعبه های اخذ رای در این شهرستان اظهار کرد: امسال تعداد شعبه های این شهرستان در مقایسه با انتخابات دوره قبل افزایش داشته است که بیش از 220 شعبه اخذ رای برای این شهرستان مصوب شده است که امکانات و نیروهای بیشتری نیاز دارد.
وی از برگزاری انتخابات الکترونیکی در این شهرستان خبر داد و گفت: دستگاه های اجرایی باید نیروهای فنی خود را در اختیار قرار دهند و آموزش های لازم به کاربران داده شود.
صفایی یکی از کارهای مهم در دولت تدبیر و امید را توجه به سلامت و طرح تحول سلامت عنوان کرد و افزود: در تابستان سال جاری مراقبان سلامت برای عمل جراحی چشم در بخش سرحد این شهرستان مستقر می شوند که اولین عمل هم توسط وزیر بهداشت صورت خواهد گرفت.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
***
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7186/ 3007/ خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** تنظیم کننده: ربابه صانعی ** انتشار دهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.