به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی در نشست شورای اداری شهرستان بجنورد اظهار کرد: ساخت این کارخانه امسال پیگیری می شود.
وی همچنین از پیگیری برای اجرای آزاد راه کلاله به آشخانه خبرداد و افزود: این پروژه راه سازی با ورود بخش خصوصی امسال پیگیری می شود.
استاندار خراسان شمالی افزود: این آزادراه، سبب خارج شدن جاده ترانزیتی از داخل جنگل گلستان می‌شود.
وی با بیان اینکه بخشی از محور بجنورد- جنگل گلستان برای افتتاح آماده شده است گفت: مطالبات پیمانکار این پروژه هنوز پرداخت نشده است که تلاش داریم با تزریق اعتبار، طلب پیمانکار پرداخت و به این پروژه راه سازی سرعت داده شود.
وی گفت: 320 میلیارد ریال برای پرداخت بدهی های دستگاه های اجرایی به شهرداری های استان، اختصاص پیدا می کند که این اعتبار در قالب اسناد خزانه اسلامی تخصیص پیدا می کند.
صالحی در بخش دیگر سخنان خود، از پیگیری برای اجرای طرح تولید و فروش برق توسط مددجویان نهادهای حمایتی استان خبر داد و اظهار کرد: در این طرح که در برنامه پنج ساله هدف گذاری شده، مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی با کمک بانک ها و از محل مستمری هایی که دریافت می کنند صاحب پنل های نیم کیلو واتی شده و برق تولیدی را عرضه می کنند.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم گفت: اکنون عمر دولت یازدهم رو به پایان است، شاهدیم که وعده های داده شده مبنی بر حفظ عزت و اقتدار ایران اسلامی محقق شده است.
وی افزود: نشان دادیم که کشور اسلامی ما جنگ طلب نیست اما در دفاع از آرمان های خود نیز ، کوتاه نمی آید.
صالحی اظهار کرد: زمانی بود که اجازه نداشتیم برای نفت خود قیمت تعیین کنیم و دیگران برای ما تعیین می کردند که با چه قیمتی، به چه کشوری و به چه میزان بفروشیم و پول آن را چگونه دریافت کنیم، بخشی از پول نفت بابت فاینانس ها بلوکه می شد و بخش دیگر نیز در قالب اجناسی که خود تعیین می کردند، پرداخت می شد اما اکنون این مشکلات رفع شده است و میزان صادرات نفت افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار میزان صادرات کشور از میزان واردات بیشتر شده است، آن را از دستاوردهای مهم دولت عنوان کرد.
وی، تکمیل دو بیمارستان در استان، اجرای مجموعه امداد هوایی، اختصاص یک فروند بالگرد امدادی به استان، تکمیل پروژه فرودگاه بجنورد، تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری 19 مهر استان را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم برشمرد.
استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی رتبه نخست رشد اعتبارات هزینه ای در بودجه سال 96، رتبه دوم افزایش اعتبار تملک دارایی و رتبه نخست تخصیص و جذب اعتبار را از آن خود کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 140 نفر از مسئولان کشوری اعم از وزیر و معاون وزیر و مدیران آنان در استان حضور یافته اند و بر این اساس هعر دو روز، یک مسئول به استان سفر کرده است.
فرماندار شهرستان بجنورد نیز بر برگزاری دو انتخابات در سال جاری اشاره کرد و گفت: تلاش داریم تا انتخابات سالم، قانونمند و باشکوه برگزار شود.
محمود ثمینی اظهار کرد: از دستگاه های اجرایی انتظار می رود امکانات و تجهیزات خود را برای اجرای بهتر انتخابات در اختیار قرار دهند.
*** همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7185 / 1744 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.