حضرتقلی حیدری سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه امسال 15 هزار هکتار حبوبات در این استان کشت شد اظهار کرد: سطح زیرکشت حبوبات در سال گذشته 14 هزار و 529 هکتار بود که از این میزان 10 هزار و 45 تن انواع حبوبات تولید و برداشت شد.
وی با اشاره به گلایه شهروندان در خصوص افزایش قیمت حبوبات گفت: طی دو ماه گذشته شاهد سیر نزولی قیمت حبوبات در این استان بوده ایم که قیمت آن فوق العاده مناسب است و تا اردیبهشت ماه سیر نزولی حبوبات افزایش پیدا می کند.
حیدری با بیان اینکه قیمت حبوبات در این استان ثبات پیدا کرده است افزود: قیمت لپه، سویا، عدس محلی و نخود محلی 2.2 دهم درصد تا 5.4 دهم درصد نسبت به ماه گذشته در این استان ارزان تر شده است.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به ثبات قیمت لوبیا چیتی و لوبیا قرمز در این استان گفت: خراسان شمالی به دلیل داشتن اقلیم مناسب جایگاه خاص و خوبی در تولید حبوبات دارد که زراعت دیم و آبی خوب کشت می شود.
حیدری افزایش قیمت دلار، صادرات حبوبات به کشورهای عراق، افغانستان و ترکمنستان، خشکسالی های شدید و کاهش تولید حبوبات در برخی از استان ها را از جمله علل افزایش قیمت حبوبات در کشور طی چند ماهه اخیر عنوان کرد و افزود: در این استان با پی گیری هایی که از طریق کمیسیون تنظیم بازار به عمل آمد در دو ماهه گذشته شاهد کاهش قیمت حبوبات بوده ایم.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.
***
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.