مهندس حسن نژاد شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه با این میزان توزیع نهال 400 هکتار عرصه طبیعی درختکاری شده و می شود اظهار کرد: افزایش سرانه فضای سبز استان و احیاء و توسعه جنگل های طبیعی از اهداف طرح جنگل کاری بوده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته در بخش جنگل کاری دولتی 305 هکتار تعهدمان بود که انجام شد گفت: سال گذشته 9 میلیارد و 760 میلیون ریال برای جنگل کاری، مراقبت و نگهداری در استان خراسان شمالی هزینه شد.
حسن نژاد با بیان اینکه بیشترین جنگل کاری در شهرستان مانه و سملقان بوده است افزود: از سال 84 تا سال 95، در این استان 2 هزار و 300 هکتار جنگل کاری صورت گرفته است.
به گفته رییس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی جنگل های استان خراسان شمالی مساحتی بالغ بر434 هزار و 500 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان را دربرگرفته است که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به منظور مدیریت بهینه،حفاظت، احیاء و توسعه جنگل های استان، طرحهایی تحت عنوان مدیریت منابع جنگلی، جنگلداری چندمنظوره و جنگل داری تولیدی غیر چوبی تهیه و اجرا می کند.
***
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.