به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی و سیاسی این هفته نمازجمعه بجنورد اظهار کرد:
به همین دلیل مبادا اعضای شورا، دفتر شورا را دفتر حزب و گروه قرار دهند، شورای اسلامی جایگاه بنگاه داری و حزب بازی نیست.
امام جمعه بجنورد، امین بودن را از شاخصه های مهم شورای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد و گفت: نباید این گونه باشد که‌ به فکر منافع خود و اطرافیان خود باشد.
وی بر لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های​ رای تاکید کرد و افزود: حضور در انتخابات یک تکلیف است و انتخاب اصلح، تکلیف مهم دیگر است.
وی تصریح کرد: حضور باشکوه و حداکثر ی مردم در پای صندوق‌های​ رای سبب حفظ نظام و اقتدار و عزت کشور می شود.
وی در باره انتخابات پیش رو هم گفت: نامزدهای انتخاباتی قول های فراتر از توان اجرا به مردم ندهند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: یکی از جاها که ممکن است ظاهر و باطن افراد با هم فرق داشته باشد، انتخابات و تبلیغات است.
امام جمعه بجنورد افزود: در تبلیغات، کاندیداها و یا طرفداران برای جمع آوری رای، بعضا به حرف هایی متوسل می شوند که به آن اعتقاد ندارند و شعارهایی می دهند که در عمل چیز دیگر از آب در می آید.
وی با بیان اینکه نباید تبلیغات در انتخابات ریاکارانه باشد خاطرنشان کرد: کاندیداها باید قول های بدهند که از عهده انجام آن برآیند.
وی تاکید کرد: فریب کاری، تخریب و دروغ گویی در تبلیغات ممنوع است و اگر فرد خود را آنگونه که هست معرفی کند، انتخاب مردم بهتر و ساده تر می شود.
یعقوبی خطاب به نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد: برای دنیا دین را نفروشید، چیزی نگویید که انجامش شدنی نیست و یا در توان شما نیست، به منابع قدرت و ثروت متصل نشوید و خود را وامدار آن نکنید.
وی گفت: برخی، خود را عمری وامدار قدرت قدرتمندان و یا ثروت ثروتمندانی می کنند که از پول آنان به جایگاه رسیده اند و یا پورسانت قدرت گرفته اند.

* تاکید بر تولید کالای باکیفیت
وی در بخش دیگر سخنان خود به سخنان رهبر معظم انقلاب در نخستن روز امسال در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: یکی از تاکیدات معظم له استفاده از کالای تولید داخل است و بر اساس فتوای ایشان، وارد کردن و خرید کالای خارجی در صورتی که همان کالا در داخل به اندازه کافی تولید می‌شود حرام شرعی و قانونی است.
امام جمعه بجنورد افزود: البته تولید کنندگان داخل نیز در کیفیت تولید محصولات دقت داشته باشند و کالایی تولید کنند که بشود از آن استفاده کرد.
یعقوبی بر کیفیت کالاهای صادرات محور نیز تاکید کرد و گفت: با صادرات کالا، فرهنگ ما نیز معرفی می‌شود بنابراین نباید تقلب در تولید و صادرات داشته باشیم و در این زمینه وجدان و انضباط وجود داشته باشد.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.