به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی روز جمعه در نشستی با اعضای شورای مرکزی و دبیران شهرستانی حزب اعتماد ملی استان اردبیل افزود: انتخابات در ایران نماد مردم سالاری دینی است در حالی که در دنیا انتخابات واقعی یا وجود ندارد یا ساختگی است.
وی همچنین گفت: انتخابات در کشور ما نعمتی است که در آن افراد شایسته انتخاب شوند و خرد جمعی حکومت کند و نظر فردی دخیل نباشد.
وی با بیان اینکه نقش احزاب در انتخابات مهم و کارساز است افزود: وجود احزاب برای کشور ضروری بوده و ارائه لیست بیانگر جایگاه و شخصیت اعضای حزب و گروه سیاسی است و توصیه می‌ کنم در انتخابات ‌های آتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور جدی حضور داشته و لیست انتخاباتی بدهید.
امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به وجود پتانسیل های لازم در حزب اعتماد ملی و توصیه اعضای این حزب برای انجام فعالیت های فرهنگی ، پیرامون حضور فعال و دادن لیست انتخاباتی برای انتخابات شورای اسلامی شهر اظهار کرد: در لیست خود باید با در نظر گرفتن منافع شهر افرادی را در لیست خود قرار دهید که بتوانند یک تیم مدیریتی خوب برای اداره شهر و توسعه آن باشند.
آیت الله عاملی مناظره‌ های انتخاباتی را برای شناخت افراد و سلیقه ‌های خاص سیاسی موثر خواند و گفت: احزاب به عنوان زبان گویای مردم وظیفه بزرگی در قبال انتخابات ‌های پیش رو دارند و استفاده از ظرفیت آنها در پرشورتر کردن صحنه انتخابات مهم است.
وی همچنین با اشاره به ضعف مدیریتی در شهر اردبیل افزود: اعضای شورای شهر باید فارغ از گرایش های سیاسی مصلحت و منافع شهر را در نظر گرفته و در تقویت مدیریت شهری و خدمات شهری تلاش بیشتری انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: کشور ما در حال حاضر در دوران حساسی قرار گرفته و باید در تحولات سریع و تولید دانش جهانی سهیم و در یافته ‌های دنیا موثر باشیم.
او بر لزوم نقد منصفانه عملکرد دولت تاکید کرد و افزود: نقد و مدح دولت باید منطقی و از روی انصاف باشد و حضور احزاب در این امر می ‌تواند در شفاف سازی وضعیت کشور به مردم کمک کند.
سید مهدی جوادی ، رئیس شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در استان اردبیل هم در نشست گفت: در حزب اعتماد ملی و نیز پیش از این در انجمن اسلامی معلمان ، همچنان ارتباط با بزرگان استان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان را از الزامات فعالیت های سیاسی خود می دانیم و این روابط لازم و ملزوم همدیگر است.
وی نبود کارنامه مورد قبول نامزدهای انتخاباتی از سوی مردم پس از برگزیده شدن به جایگاه های تعریف شده را از مشکلات احزاب ذکر کرد و افزود: با وجود برخی موانع ، مشکلات و نارسایی ها با توکل بر خدا ، در 2 انتخابات پیش رو هم همانند قبل و با تمام توان ورود کرده و نامزدهای مورد نظر را به مردم همیشه در صحنه استان معرفی خواهیم کرد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7110/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.