به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز یکشنبه در همایش ائمه جمعه، جماعات و روحانیون استان ایلام اظهار کرد: با وجود تلاش های مذبوحانه دشمنان برای ضربه زدن به ایران اسلامی، کشورمان امروز جایگاه عزتمندانه ای در منطقه و جهان دارد.
به گفته وی، هیاهوهای بنگاه های سخن پراکنی غرب نتوانسته از استحکام و اقتدار این نظام الهی بکاهد و شاهد هستیم حل و فصل منازعات منطقه بدون هماهنگی با جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست.
وی افزود: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازهم، دشمنان و افراد کینه توز در صدد هستند که یک دو قطبی را در این همه پرسی ملی ایجاد کنند که رهبر معظم انقلاب نیز هشدارهای لازم را در این زمینه ارائه کردند.
امام جمعه ایلام از ائمه جمعه و جماعات و روحانیون دلسوز استان خواست در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تلاش کنند زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو و تببین اصل انتخاب اصلح را در دستور کار داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی در بخش دیگری از سخنان خود به هجمه دشمنان نظام در طول سال های پس از پیروزی انقلاب برای تضعیف جایگاه ولایت و رهبری اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان با بکارگیری شخصیت هایی از میان مراجع تا قائم مقام رهبری و رئیس دولت و رئیس مجلس تلاش کردند پایه های ولایت فقیه را با تزلزل روبرو کنند.
وی تاکید کرد: آنها برای رسیدن به اهداف خود از مذهب علیه مذهب و از روحانیت علیه روحانیت استفاده می کردند ولی با وجود این توطئه ها روز به روز بر شان و عظمت نظام و رهبری در عرصه های داخلی و بین المللی افزوده می شود.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: امروز دشمن تلاش دارد تا با ایجاد مانع در عرصه های اقتصادی ایران اسلامی را در رسیدن به اهداف والای خود که همان برقراری عدالت اجتماعی است، با شکست روبرو کند که اگر به منویات رهبری در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی عمل می شد، اکنون در شرایط اقتصادی بسیار بهتری قرار داشتیم.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی افزود: عده ای در داخل همچنان چشم به خارج دارند و رفع مشکلات مردم را منوط به گشایش های خارجی می دانند ولی اینها باید بدانند تنها در سایه اتکا به توانمندی های داخلی می توان زمینه توسعه و پیشرفت کشور را در ابعاد مختلف فراهم کرد.
وی همچنین به در پیش بودن 13 رجب میلاد با سعادت امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و افزود: مطالعه و عمل به رهنمودهای حضرت امیر(ع) در نهج الهبلاغه نه تنها در میان عامه مردم بلکه حتی در میان روحانیت نیز مورد غفلت واقع شده و باید بیش از پیش بتوانیم فرمایشان امیرمومنان را در امور فردی و اجتماعی بکار بگیریم.
مدیر حوزه های علمیه استان ایلام نیز در این همایش گفت: جریان مادی گرایی و لیبرالیسم غربی با شکل گیری نظام اسلامی با چالش جدی روبرو شده و دشمنان در صدد هستند پایگاه ولایت و رهبری را که مهم ترین مانع در دستیابی دشمنان به اهداف سلطه گرانه خود است، تضعیف کنند.
حجت الاسلام وعد مرادبیگی تاکید کرد: ولایت نقطه امید و حرکت مردم در راستای پیشبرد اهداف نظام است که در این میان وجود حوزه انقلابی باعث خنثی سازی توطئه های دشمنان می شود.
وی نماینده ولی فقیه در استان را محور وحدت و عزت جامعه روحانیت برشمرد و بر لزوم تقویت این وحدت برای مقابله با تفرقه افکنی های برخی افراد تاکید کرد.
همایش سراسری ائمه جمعه، جماعات و روحانیون استان ایلام روز یکشنبه در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.