سیدمهدی رزاز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برای این فضا 200 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی هزینه شده است.
وی افزود: با توجه به نیازهای روز و تغییر هواپیما از نوع ای تی آر به فوکر 100 و افزایش تعداد مسافران و همراهان توسعه پایانه نیاز شد و همچنین برنامه ریزی شده است تا نهادهایی که برای سفرهای بین المللی از جمله گمرک، گذرنامه، شعبه بانکی و سایر موارد نیاز است نیز در این پایانه افزوده شود.
وی با بیان اینکه پایانه قدیم جوابگوی این نیازها نبود افزود: ساخت این پایانه از 6 سال پیش آغاز شده بود که در دولت تدبیر و امید به اتمام رسید.
وی گستره پایانه قدیم را یک هزار و 200 متر مربع عنوان کرد و گفت: پایانه جدید پاسخگوی تمامی نیازهای روز است.
مدیر فرودگاه بجنورد گفت: علاوه بر بهره برداری از پایانه جدید فرودگاه چندین طرح دیگر نیز که به بهره برداری رسیده اند اما به صورت رسمی افتتاح نشده اند.
رزاز افزود: ساختمان جدید یگان حفاظت هواپیمایی با مساحت یک هزار متر مربع، سایت مخابراتی آر سی ای جی واقع در ارتفاعات اسدلی، توسعه و بهسازی سطوح پروازی، بهسازی و تکمیل چراغ های روشنایی باند از جمله این پروژه ها هستند که در مجموع 500 میلیارد ریال اعتبار نیز هزینه شده است.
وی در خصوص مزیت های فرودگاه بین الملل بجنورد گفت: طول آسفالت باند فرودگاه چهار هزار و 570 متر است که یکی از بزرگ ترین باند های ایران است.
وی چراغ های اپروچ جدید که داخل زمین نصب شده اند، دستگاه های ناوبری جدید که همه نو و از بهترین برند های جهانی هستند از دیگر مزایای این فرودگاه عنوان کرد.
رزاز با بیان اینکه 40 هکتار نیز با تملک به مساحت این فرودگاه اضافه شده است افزود: هم اکنون گستره فرودگاه بین المللی بجنورد 280 هکتار است.
پروازهای فرودگاه بین المللی بجنورد در سال 1375 با نشستن هواپیمای رییس جمهوری فقیدآیت الله هاشمی رفسنجانی، عملیاتی شد و اکنون در هفته 6 پرواز رفت و برگشت بین بجنورد - تهران صورت می گیرد.
بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در 740 کیلومتری تهران قرار دارد.
شرکت هواپیمایی ماهان و هواپیمایی آسمان هر کدام سه روز در هفته در فرودگاه بجنورد نشست و برخاست دارد.
پیش بینی می شود با تکمیل طرح توسعه فرودگاه بجنورد، روزانه دو پرواز از این فرودگاه به سمت پایتخت انجام شود.
استان 863 هزار و 204 نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله مرکز استان تا تهران افزون بر 700 کیلومتر است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.