آدینه محمد سویدانلوئی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در ایام نوروز بیش از 25 هزار و 594 نفر مسافر از موزه های باستان شناسی و مردم شناسی این استان دیدن کردند که به مدت مشابه پارسال 12 درصد رشد دارد.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور قراردارد که این استان بیش از هزار و 200 اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از این میزان 567 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
از آثار ثبت شده هم 469 اثر تاریخی، ابنیه و محوطه تپه ،42 اثر طبیعی و56 اثر ناملموس است.
استان خراسان شمالی دارای 6 موزه آیینه خانه و عمارت مفخم در بجنورد، شیروان، جاجرم، گرمه و فاروج است.

*اسکان 121 هزار و 514 نفر مسافر در اقامت گاه های استان
سویدانلوئی همچنین گفت: از اول اجرای طرح نوروزی تاکنون 121 هزار و 514 نفر مسافر در مدارس، هتل ها، مهمان پذیرها، کمپ ها و سایر موارد اسکان یافتند که در این شاخص به مدت مشابه پارسال 2 درصد کاهش دارد.
دبیر ستاد خدمات تسهیلات سفر خراسان شمالی مجموع وسایل نقلیه ورودی در این مدت را 525 هزار و 93 دستگاه عنوان کرد و افزود: همچنین در این مدت2میلیون و 363 هزار و 225 نفر مسافر وارد این استان شده اند.
وی افزود: از نظر تعداد وسایل نقلیه به استان نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد رشد داشته ایم و از نظر تعداد مسافران نیز فرقی نکرده است.
وی همچنین اظهار کرد: در این مدت 843 مورد نیز بر تاسیات گردشگری نظارت داشته ایم که به مدت مشابه پارسال 37 درصد کاهش یافته است.
سویدانلویی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طبق آمار ارگان های انتظامی در این مدت 189 دستگاه وسلیه نقلیه تصادف کرده اند افزود: از این نظر نسبت به مدت مشابه پارسال 26 درصد افزایش دارد.
وی تعداد کل مجروحان را نیز 300 نفر عنوان کرد و افزود: تعداد مجروحان در تصادفات جاده ای به پارسال 14 درصد رشد دارد.
وی با بیان اینکه در این مدت هشت نفر در جاده ها بر اثر تصادفات فوت کرده اند افزود: تعداد فوتی ها تصادفات به مدت مشابه پارسال 50 درصد کاهش یافت.
استان خراسان شمالی در حدفاصل دو قطب سیاحتی شمال و زیارتی مشهد مقدس واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد دارند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.