به گزارش ایرنا محمد سویدانلویی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت هفت نفر بر اثر تصادفات در جاده های درون شهری و برون شهری استان جان خود را از دست داده اند این درحالی است که پارسال این میزان پارسال 13 نفر بوده است.
این مسئول اظهار کرد: در این مدت 148 دستگاه در سطح محورهای ارتباطی این استان تصادف کرده اند که 236 نفر از هموطنان نیز مجروح شده اند.
وی افزود: پارسال در همین مدت 112 دستگاه خودرو تصادف کرده بودند که منجر به مجروح شدن 203 نفر از شهروندان شده بود.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی هم با بیان اینکه شدن تصادفات در ایام تعیطلات امسال کاهش یافته است گفت: این در حالی است که تعداد تردد خودروها در محورهای ارتباطی استان به مدت مشابه پارسال 12 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ علیرضا حسین زاده همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع فوتی ها یک نفر مربوط به تصادف درون شهری و 6 نفر نیز در جاده های برون شهری فوت شده اند.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی علت بیشتر تصادفات محورهای ارتباطی این استان در این مدت را خستگی، خواب آلودگی و لغزنده بودن سطح جاده ها عنوان کرد و افزود: وضعیت جوی نامساعد احتمال تصادفات را بالا می برد که رانندگان باید با دقت و حوصله بیشتری به رانندگی بپردازند.
سرهنگ حسین زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه جاده های این استان در مناطق سردسیر و کوهستانی قرار دارد رانندگان گذری باید در وضعیت آب و هوایی نامساعد غافلگیر نشوند بلکه باید تمامی تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و همچنین با صبر و حوصله رانندگی کنند.
وی با بیان اینکه تصادفات تعطیلات نوروز سال جاری در تمامی محورهای این استان پراکنده بوده است گفت: جاده های دو طرفه این استان نیز هم اکنون با توجه به شرایط آب و هوایی، بارش باران بسیار خطرناک هستند که با کوچکترین بی احتیاطی حادثه ناگواری ایجاد خواهد کرد.
سرهنگ حسین زاده از زائران و مسافران گذری از محور های این استان خواست تا با سرعت مطئمن حرکت کنند.
به گزارش ایرنا در تعطیلات نوروز 96، 260نیروی پلیس تردد خودروها را در محورهای خراسان شمالی رصد می کنند.
استان خراسان شمالی با بیش از پنج هزار و 500 کیلومتر راه اصلی و فرعی با 22 گردنه کوهستانی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع شده که سالانه شاهد تردد خیل عظیمی از مسافران نوروزی از این مسیر است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.