به گزارش ایرنا، آبگرفتگی معابر، مشکل آشنا و همیشگی شهر بجنورد است و با بارندگی های نه چندان زیاد، برخی خیابان ها به ویژه اطراف میدان کارگر، لبریز از آب می شود.
معاون خدمات شهری شهردار بجنورد در این باره گفت: امروز نیز در برخی معابر شاهد آبگرفتگی بودیم که البته مشکل در خیابان طالقانی منتهی به تقاطع 17 شهریور در زمان اندک حل شد.
یوسف رستمی افزود: مشکل آبگرفتگی در این معابر مربوط به جمع شدن زباله ها در جوی آب است و متاسفانه شهروندان با انداختن کیسه های پلاستیکی حاوی زباله ها سبب مسدود شدن کانال ها می شوند.
وی خاطرنشان کرد: دبی آب و حجم آب سطحی که وارد این کانال ها می شود، به ویژه در بارندگی امروز، آنقدر نبوده است که سبب آبگرفتگی شود و کانال ها پاسخگوی این میزان از آب هستند اما مسدود شدن آب با زباله ها سبب می شود تا آب وارد خیابان شده و رفت و آمد ها را با مشکل روبه رو کند.
معاون خدمات شهری شهردار بجنورد افزود: بعضا برخی از شهروندان شاخه های هرس شده درختان را در جوی آب می اندازند و این امر نیز سبب بسته شدن مسیر آب در جوی ها می شود.
وی گفت: بخش زیادی از توان پاکبانان امروز صرف خارج کردن کیسه های زباله و شاخه های هرس شده درختان از جوی ها شد.
رستمی درباره آبگرفتگی معابر در میدان کارگر گفت: کانال های این معابر، به لحاظ فنی دچار مشکل است و باید اصلاح شود.
رستمی افزود: امید می رود تا سال آتی اجرای طرح های مربوط به اصلاح این کانال ها در این معابر اجرایی شود.
براساس گزارش هواشناسی، بارش ها در پاره ای از نقاط بویژه نیمه جنوبی استان به صورت رگباری تا صبح چهارشنبه پیش بینی شده است.
اداره کل هواشناسی خراسان شمالی همچنین اعلام کرده است لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی معابر و وقوع روان آب دور از انتظار نیست.
استان 941هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.