به گزارش ایرنا، علی قربانی شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: در کنار نقدها باید خدمات و کارهایی که برای مردم انجام شده هم بیان شود.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در برخی از انتقادها، آمار مستند ارائه نمی شود و سخنان هم مستند نیستند.
وی در ادامه اظهار کرد: در لایحه بودجه سال 96، 2 هزار و 440 میلیارد ریال برای سرانه مدارس کشور منظور شده است.
عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرانه مدارس در لایحه بودجه سال 96، از یکهزار و 900 میلیارد ریال به 2 هزار و 440 میلیارد ریال افزایش یافته است گفت: در لایحه بودجه سال 96، یکهزار میلیارد ریال به سرانه مدارس شبانه روزی اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: سرانه ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی نیز در لایحه بودجه سال 96 یکهزار و 140 میلیارد ریال اعتبار دارد.
قربانی افزود: 30 هزار میلیارد ریال نیز از اعتبارات محل مازاد فروش نفت برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان و سرانه واحدهای آموزشی اختصاص پیدا می کند و اخیرا نیز همین میزان به بودجه افزوده شده است.
قربانی افزود: اختصاص 20 درصد از عوارض سیگار چه تولید داخل چه تولید خارج، به آموزش و پرورش از دیگر اقداماتی است که مجلس برای حمایت از این نهاد انجام داده است اما کافی نیست و نمی تواند پاسخ گوی نیاز فرهنگیان باشد.
وی با اشاره به پیگیری برای اختصاص یک درصد از بودجه بانک ها، شرکت های دولتی و موسسه های وابسته به دولت، به آموزش وپرورش گفت: تعیین حقوق ماهیانه درقالب بند 'واو' برای تمام نیروهای آموزش و پروش اعم از قراردادی، سرباز معلم و یا حق التدریس که با مجوز مجلس و یا مجوز سازمان برنامه و بودجه مشغول به فعالیت شده اند نیز از دیگر اقدامات است که برای حمایت از آموزش و پرورش انجام شده است.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس حقوق این نیروها به صورت ماهانه توسط وزارت اقصاد دارایی پرداخت می شود.
وی درباره مجوز فروش املاک آموزش و پروش برای تبدیل به احسن و یا تجاری سازی گفت: مجوز فروش املاک حاشیه خیابان ها برای این منظور به آموزش و پرورش داده شده است.
قربانی تصریح کرد: اعتبارات خوبی برای کمک به آموزش و پرورش منظور شده است اما این میزان اعتبار برای پاسخ به نیازهای این نهاد کفایت نمی کند.
وی مهار تورم را از اقدامات مهم دولت عنوان کرد و گفت: شاخص تورم، یکی از شاخص مهم در اقتصاد است و دولت این رقم را از 42 درصد به زیر 10 درصد کاهش داده است.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.