سوم جمادی الثانی هم رسید، همان روزی که زمین از برکت حضور فاطمه، پاره قلب پیامبر محروم شد، دیگر کسی صدای مناجاتهای فاطمه مرضیه (س) را نمی شنود، دیگر آوای گریه هایش مردم مدینه را آزار نمی دهد.
آی مردم مدینه از این پس دیگر آسوده بخوابید ! چون صدایی نیست تا وجدان های شما را بدرد بیاورد ! اف بر این دنیا ! تنها دختر آخرین پیامبر را از شهر پدرش بیرون کردید ! گفتید آرام ما را گرفته است ! مظلومانه می رفت کنار مزار پدرش و آنجا می گریست، این بود حب شما به اهل بیت پیامبر؟ این بود عمل به وصیت پیامبری که حتی در آخرین لحظات حیاتش، جدا نشدن از ثقلین را یادآوری می کرد؟!
دیگر مدینه آوای تو را نمی‏شنود. دیگر کسی از صدای گریه‏های شبانه‏روزی تو به علی شکایت نمی‏کند.
چه شب سخت و سنگینی بر خاندان پیامبر گذشت و قیامت نبود فاطمه به روز نشست، خورشید هم شرم از حضور داشت، پرندگان از آواز مانده اند، درختان سر خم کرده اند، ملائکه بال پرواز ندارند و همه یکی پس از دیگری خسته و نالان به خانه علی(ع) سقوط می کنند و بر سر می کوبند.
در و دیوار به ناله در آمده، زمین شرمنده است که چنین سوگ عظیمی را تاب می آورد.
زمین و زمان به لرزه آمده. زمین دیگر نمی خواهد و نمی تواند تحمل کند، عرش و فرش به هم پیچیده، ملائکه به خروش آمده اند.

اما مردم خراسان شمالی ، گویی هنوز نجوایت را در بیت الاحزان می شنوند که طی دیشب و امروزسیاهپوشت شده و با برگزاری آئین عزاداری، پروازت را به پیامبر مهربانی، حیدر و حسنین تسلیت می گویند.
در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) 3 شهید گمنام هم در خراسان شمالی به سوک مادرشان نشسته اند و در کنار مردم خراسان شمالی، شال عزا انداخته و سر بر دیوار ارادتشان، به ساحت مقدس صاحب عزای اصلی این روز اشک ریزان تسلیت می گویند و خوب می دانند صاحب الزمان چه لحظات سختی را می گذرانند.
مراسم عزاداری سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام در جای جای خراسان شمالی برپا شده است.
در 25 بقعه متبرکه خراسان شمالی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ همایش بزرگ «رهروان یاس نبوی» برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این خصوص گفت: همایش رهروان یاس نبوی همزمان با سراسر کشوردر سطح بقاع متبرکه خراسان شمالی با حضور زنان فاطمی این استان برگزار می شود.
حجت ‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد با بیان اینکه این برنامه در مرکز خراسان شمالی ساعت 15 و 30 دقیقه و در محل آستان مقدس امامزاده سید عباس(ع) بجنورد برگزار می‌شود، سخنران همایش «رهروان یاس نبوی» را «حجت‌الاسلام احمد زمانی» مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت معرفی کرد.
وی بیان کرد: طرح سوگواره یاس نبوی هم در 25 بقعه متبرکه سطح استان برگزار می شود که 25 مبلغ اعزامی از قم به ‌منظور اجرای این طرح مشارکت دارند.
حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد، اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه، برگزاری مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س)، سخنرانی و مدیحه‌سرایی را از جمله برنامه‌های عمومی ایام فاطمیه در خراسان شمالی اعلام کرد.
یا صاحب الزمان (عج) اجرک الله
گزارش : مرضیه مهربان **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
7187/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.