محمود دلپسند یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: بانک های ملت، سپه، توسعه تعاون و صنعت معدن مکلف هستند تا اعتبار مورد نیاز برای طرح هایی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفته را تا 15 بهمن ماه، پرداخت کنند.
به گفته وی حدود 70 درصد از طرح هایی که تقاضای دریافت تسهیلاتشان در این کارگروه دچار مشکل شده بود، بار دیگر به جریان افتاده و در حال حل شدن است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه فعلا شرایط برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای صنعتی بویژه واحدهای بزرگ وجود ندارد گفت: تولیدکنندگان منتظر تسهیلات ارزان قیمت نباشند.
دلپسند اظهار داشت: تسهیلات ارزان قیمت تنها در شرایطی، اعطا می شود که نمونه آن پرداخت این تسهیلات به طرح های روستایی و از طریق بانک سیناست و طرح های تحت شمول برخورداری از این طرح ها محدود بوده و البته سقف این تسهیلات نیز پایین است.
وی تصریح کرد: بنابر این طرح های بزرگ صنعتی و تولیدی هرگز خود را معطل مهیا شدن شرایط برای برخورداری از تسهیلات ارزان قیمت و یارانه دار نکنند.
وی افزود: اکنون بهترین شرایط، همان شرایطی است که کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مهیا کرده و تلاش داریم تا مشکلات بانکی تولیدکنندگان در این کارگروه حل شود.
دلپسند تاکید کرد: تولیدکنندگان که نیاز به دریافت اعتبار تسهیلاتی هستند و از این کارگروه مصوبه دارند، نسبت به دریافت این کمک های اعتباری اقدام کنند تا زودتر وارد چرخه تولید و بازار شوند زیراکه به هر میزان که زودتر وارد بازار شده و بازار را به دست گیرند، بهتر و سریع تر به سود مورد نظر دست پیدا می کنند.
در این نشست، آخرین وضعیت اعطای تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی که به بانک های سپه، ملت، توسعه تعاون و صنعت معدن معرفی شده بودند بررسی شد و مشکلات موردی برای رد این درخواست ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

از 433 واحدهای صنعتی استان خراسان شمالی 37 درصد غیرفعال است که 67 درصد واحدهای این استان نیز فعال و نیمه فعال هستند و بخش های فعال نیز با کمتر از 50 درصد ظرفیت اسمی فعالیت می کنند.
در استان خراسان شمالی افزون بر 300 واحد تولیدی صنعتی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریالی و اشتغال 11 هزار نفر فعالیت دارند که سهم معدن در بخش سرمایه گذاری حدود 15 درصد و اشتغال نیز حدود 10 درصد است.
به گزارش ایرنا، سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با 39.6 درصد، صنعت با 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.
سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.
هم اکنون خراسان شمالی 940 هزار نفر جمعیت دارد.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.