به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری در روز یکشنبه، احمد ریواده در نشست جانمایی توتستان شهرستان رازو جرگلان با تاکید بر تسریع در روند عملیاتی شدن آن اظهار کرد: 50 درصد پیله تراستان در شهرستان راز و جرگلان تولید می شود.
وی گفت: به همین منظور تکمیل چرخه ابریشم از تولید پیله تا تولید نخ ابریشمی ، ساختمان نوغانداری نیز در این شهرستان جانمایی شده که هم اکنون در حال تکمیل است .
وی افزود: در سال گذشته توسعه باغ ها در اراضی شیبدار با اولویت ایجاد توتستان در شهرستان در سال گذشته با تصویب 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در دو پهنه روستاهای کلاته ابریشم و کلاته بهار از 11 پهنه مطالعه شده شهرستان اجرایی شده است.
ریواده با بیان اینکه این طرح در 177 هکتار از اراضی شیبدار شهرستان رازو جرگلان در دست اقدام است ، افزود : امسال هم 20 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد تا با توجه به ظرفیت ها و مزیت های موجود دراین شهرستان، نوغانداری وتوتستان توسعه یابد.
وی ابراز امیدواری کرد: با انجام این پروژه ها مردم شریف و زحمتکش این شهرستان بتوانند ارزش افزوده حاصل از مراحل تولید پیله ابریشم و فرآیند تبدیل آن به نخ را درشهرستان حفظ کنند زیرا این امر باعث ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانوار خواهد شد .
در این نشست هماهنگی های لازم با ادارات منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی و آب منطقه ای برای توسعه توتستان صورت گرفت و مشکلات و مسائل موجود نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
شهرستان 70 هزار نفری راز و جرگلان در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد واقع است.
7189 / 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.