به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی چهارشنبه در نشست مشترک با مدیران، فرهیختگان ودهیاران شهرستان فاروج اظهار کرد: در 10سال گذشته با لحاظ کردن ورودی وخروجی اشتغال، خالص اشتغال نزدیک به صفر بوده است.
وی گفت: اشتغال که از مهم ترین دغدغه ها در جامعه است با رونق اقتصادی اتفاق می افتد وبرای تحقق آن همه باید تلاش کنند.
صالحی به دیدار اخیر خود با معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور اشاره و تصریح کرد: در این دیدار دکتر ستاری برای تسهیل فرایند تشکیل صندوق پژوهش و فناوری در استان و اجرای طرح های عمده در 3 حوزه از زمینه های کاری مرتبط در حوزه گیاهان دارویی، اسب اصیل ترکمن، صنایع دستی و گردشگری و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی قول مساعد داد.
وی کمک به راه اندازی صنایع فرآوری و بسته بندی آجیل و خشکبار و نیز اخذ مجوز راه اندازی سامانه هشدار سریع سیل در استان را از دیگر نتایج دیدار خود با ستاری برشمرد.
وی با تاکید بر ضرورت حضور صاحبان سرمایه در استان بیان داشت: دستگاه ها در صدور مجوزهای لازم برای صاحبان سرمایه علاقه مند به سرمایه گذاری از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.
وی با یادآوری اینکه خراسان شمالی در 2 شاخص صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی و نیز صدور مجوز طرح های صنعتی رتبه نخست کشور را کسب کرده است، ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح ها و پیگیری طرح های اشتغال زا با همکاری بنیادها و نهادهای بزرگ سرمایه گذاری کشور، این استان به پایلوت اجرای طرح های گسترده اشتغال زا تبدیل شود.
استاندار هم‌چنین با اشاره به تفاهم نامه مشترک استانداری، بنیاد علوی و بانک سینا برای توسعه اشتغال در روستاها گفت: در مرحله نخست این طرح 20 میلیارد تومان سهمیه تسهیلات به این استان اختصاص یافته است و وام 8 درصدی به متقاضیان ارائه می شود.
استاندار خراسان شمالی، به انتخابات پیش رو هم اشاره کرد وگفت: همه باید براساس ویژگی های یک انتخابات که همانا سلامت، امنیت، اجرای قانون و زمینه سازی برای مشارکت حداکثری که از سوی رهبر معظم انقلاب برای انتخابات تعریف شده است، عمل کنیم.
وی از تشکیل ستاد اجرایی انتخابات در سطح استان خبرداد وگفت: همه کسانی که در گرم کردن تنور انتخابات معذوریت قانونی ندارند باید وارد کار شوند.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی که در سخنان خود، از فاروج به عنوان شهر بیدار و شهر دارالعلما یاد کرد بیان داشت: در حالی که کل اعتبارات اختصاص یافته به این شهرستان طی 10 سال منتهی به 94، 111 میلیارد تومان بوده، تنها در سال جاری اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای فاروج که در طرح های عمرانی هزینه می‌شود، 30 میلیارد تومان برای 124 طرح زیر بنایی بوده است.
صالحی افزود: اعتبار ساخت دیوار ساحلی شهر تیتکانلو وساماندهی گلزار شهدای این شهر پیش بینی شده است و امیدواریم در سال 96 شاهد ساماندهی گلزار شهدای این شهر باشیم.
وی با تایید ضروت تثبیت جایگاه دهیاران با توجه به مطالبه این قشر گفت: دستگاه های اجرایی در انجام کارهای حوزه فعالیتشان در روستاها با دهیاران هماهنگی لازم را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، استاندار در این نشست پس از استماع نظرات شماری از منتخبان شهرستان فاروج و اطلاع از برخی کاستی های موجود، از مدیران دستگاه های اجرایی خواست پیگیر حل دغدغه های مطرح در جلسه باشند
بازدید از شهرک صنعتی فاروج آخرین برنامه استاندار در سفر به این شهرستان بود.
7187/ 6042 /خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.