قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی از شناسایی و توقیف 53 دستگاه ماینر غیر مجاز در این استان خبر داد.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: سه مرکز تولید رمز ارز با ۵۳ دستگاه ماینر غیر مجاز در این استان شناسایی شد و دستگاه‌های مربوط به آن توقیف شدند.

به گزارش جماران، علیرضا علیخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دستگاه های ارز دیجیتال در ساعت ۱۲۳ کیلو وات ساعت برق مصرف می کردند که در مجموع پس از شناسایی سه میلیارد ریال جریمه شدند.

وی با بیان اینکه این افراد به دستگاه قضایی معرفی شدند افزود: از مجموع مراکز شناسایی شده ۲ مرکز در شیروان و یک مرکز در بجنورد بوده است.

مزارع بیت‎کوین مصرف برق استان را افزایش داده است

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: فعالیت مراکز بیت کوین میزان مصرف برق این استان را در سال جاری یک درصد افزایش داده است.

 علیخانی اظهار داشت: دستگاه های بیت کوینی که در استان شناسایی می شوند بیشتر در عرصه های کشاورزی، دامداری ها، منازل مسکونی و واحدهای صنعتی راه اندازی شده بودند و عمدتا از برق به صورت غیرمجاز استفاده می کردند.

وی تاکید کرد: البته صنعت ارز دیجیتال یک فرصت برای وزارت نیرو نیز محسوب می شود اما باید ساز و کارهایی برای این امر فراهم شود تا فعالیت ها به صورت قانونی و مجوزدار صورت گیرد و هزینه انشعاب های برق برای این منظور مشخص و تعیین شود.

علیخانی با بیان اینکه افرادی که ارز دیجیتال تولید می کنند باید از دستگاه مربوطه مجوز بگیرند گفت: آنها با ارائه این مجوز به شرکت برق انشعاب خاص را کسب می کنند اما متاسفانه از تعرفه خانگی و یا دامداری برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می کنند که این امر غیرمجاز و تخلف است.

وی گفت: بر این اساس فعالیت این صنعت نیز همانند سایر مشترکان خواهد بود و تعرفه ها برای این امر مشخص می شود و آنان نیز برای صرفه جویی مدیریت لازم را خواهند داشت.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اظهار داشت: اما متاسفانه فعالیت ها زیر زمینی هستند که بعضا از برق خانگی، حتی در سر چاه های کشاورزی استفاده می کنند.

علیخانی با بیان اینکه دستگاه های ارز دیجیتالی که در منازل راه اندازی شده اند قابل شناسایی نیستند افزود: اما این دستگاه ها به صورت دائم برق مصرف می کنند که در بحث خانگی نمی توانیم مانیتورینک کنیم، برق شرکت ها، چاه های کشاورزی، سنگ شکن ها و سایر موارد مانیتورینگ خواهد شد که بعد از اجرای مانور و مانیتورینگ این مراکز شناسایی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.