رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی نسبت به خالی شدن ویترین داروخانه ها هشدار داد.

رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی گفت: ویترین داروخانه های این استان از دارو خالی شده است.

به گزارش جماران، دکتر آرمان ریحانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش قیمت داروها اظهارکرد: افزایش قیمت داروها آزاردهنده شده و هر مرتبه که باردارویی برای داروخانه ارسال می شود قیمت آن ها با قیمت مرتبه قبل متفاوت بوده است.

وی افزود: این افزایش قیمت ها کارکنان داروخانه ها را نیز خسته کرده است چراکه از یک سو مجبور هستند برای افزایش قیمت ها با مردم درگیر شوند و از سوی دیگر باید به صورت مرتب درحال بررسی فاکتورها و به روز کردن اطلاعات موجود در سیستم باشند چراکه باید هماهنگی های لازم با سازمان غذا و دارو و بیمه ها وجود داشته باشد و به روز کردن سیستم و فاکتورها، وقت انجام کار در داروخانه ها را می گیرد.

ریحانی با بیان اینکه قیمت تمامی داروها افزایش یافته اما قیمت داروهای خارجی عجیب و غریب است، ادامه داد: این امر موجب شده تا نقدینگی داروخانه ها برای خرید داروهای جدید به شدت کاهش یابد، در نتیجه پیامد آن کاهش دپوی دارویی در استان است.

وی در ارتباط با توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها نیز بیان کرد: هنوز این دارو در داروخانه های استان برای توزیع در میان مردم توزیع نشده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر مسئولان نمی توانند پیش بینی دقیقی برای ورود و تحویل برخی از کالاها همچون واکسن داشته باشند زمان اعلام نکنند چراکه تعداد مراجعه کنندگان برای خرید واکسن در داروخانه ها در طول روز بسیار زیاد بوده و کم کم به مرحله ای رسیده ایم که پشت درب داروخانه برگه ای مبنی بر اینکه واکسن آنفلوآنزا نداریم، نصب کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.