سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: این استان جزء چهار استان اول کشور در موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی جزء چهار استان اول کشور در موارد بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان ها است.

به گزارش جماران، دکتر سید احمد هاشمی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت در سوم مرداد ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: طی تیرماه موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در این استان افزایش یافته است و میزان موارد بستری و ابتلا بالا رفته است.

وی افزود: وضعیت تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان نسبت به متوسط کشوری پایین است اما در موارد بستری جزء استان های اول است.

هاشمی در ارتباط با نسبت جنسیتی و سنی افراد مبتلا نیز بیان کرد: میزان بروز ویروس کرونا در نسبت جنسیتی تفاوتی ندارد اما این بیماری بیشتر در گروه سنی ۵۴ سال به بالا و فوتی ها نیز ۶۵ سال به بالا بوده است.

وی تاکیدکرد: ۵۵ درصد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بیماری زمینه ای داشته اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: درصد مثبت به نمونه ها در دو سه هفته گذشته بالای ۶۵ درصد بوده است این درحالی است که این رقم در ابتدا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده است.

وی در ارتباط با عدد مولد نسلی پایه که با عدد Rنشان داده می شود، گفت: متاسفانه در چند هفته گذشته عدد Rدر خراسان شمالی بالای عدد یک بوده و به ۱.۲۵ درصد رسیده است که این نشان دهنده آن است که بیماری در استان رو به گسترش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.