محمد اربابی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در زمستان پارسال، ۴۲.۴ درصد از جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر کشور، از نظر اقتصادی فعال بوده، بیکار جویای کار و یا فعال بوده اند.

وی گفت: در زمستان پارسال نرخ مشارکت اقتصادی مردان در این استان از میانگین کشوری بالاتر بوده است به طوری که این شاخص در کشور ۶۹.۴ درصد و در این استان ۷۴.۱ درصد ثبت شده است.

اربابی اظهار داشت: زمستان پارسال نرخ مشارکت اقتصادی زنان استان، ۶ درصد از میانگین کشوری بالا تر بوده، این رقم در کشور ۱۵.۳ درصد و در این استان ۲۱.۳ درصد گزارش شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود در باره نرخ بیکاری در زمستان پارسال گفت: نرخ بیکاری در زمستان پارسال در کشور ۱۰.۶ درصد و در این استان ۱۱.۲ درصد بوده است.  

اربابی با بیان اینکه در زمستان پارسال نرخ بیکاری زنان خراسان شمالی از میانگین کشوری پایین تر بوده است گفت: زمستان پارسال، نرخ بیکاری زنان در کشور ۱۷.۲ درصد و در این استان ۱۲.۴ ثبت شده است.  

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: در این مدت، نرخ بیکاری مردان در کشور ۹.۲ درصد و در این استان ۱۰.۹ درصد گزارش شده است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

رونق کشاورزی یکی از محورهای اصلی اشتغال در خراسان شمالی است و البته دلیل اصلی کاهش نرخ بیکاری در این استان است.  

خراسان شمالی همچنین امسال رتبه نخست استان های کشور در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری را از آن خود کرده است و گفته می شود با پرداخت این اعتبارات تسهیلاتی برای بیش از هفت هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.