محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به گذشت سه ماه از شیوع این بیماری در کشور، اظهار داشت: مساله بسیار مهم در مدیریت بیماری کرونا،  رعایت شرایط و پروتکل های بهداشتی است و بازگشایی صنوف، فعال شدن دوایر و آغاز فعالیت ها باید با نظرداشت کامل به پروتکل های بهداشتی و رعایت همه ملاحظات این بخش صورت گیرد.

وی افزود: اکنون تمامی کشورهای جهان به سمت بازگشایی پلکانی فعالیت‌ها رفته اند،  زیرا امکان توقف کسب و کارها برای مدت طولانی ممکن نیست.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: اگر مدیریت به خوبی اجرا نمی شود، نشانه آن است که ما به خوبی عمل نکرده ایم و به مردم جفا کرده و کارها را آسان گرفته ایم.
شجاعی با بیان اینکه برگزاری جلسه و مصوبه کاغذی دردی از مردم دوا نمی کند، گفت: مساله اساسی اجرای مصوبه است که به مدیران بخش های مختلف وابسته است زیرا تا مدیران حساسیت لازم را نداشته باشند وضعیت خوبی نخواهیم داشت.
استاندار خراسان شمالی گفت: مساله اصلی در کنترل بیماری کرونا پیشگیری است زیرا این استان در بحث درمان با کمبود مواجه نیست اما باید حساسیت در بحث پیشگیری افزایش یابد.
وی افزود: سلامت مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی در درجه اول اهمیت قرار دارد، بنابراین اگر پروتکلی ولو اینکه در کشور مجاز باشد ولی برای استان ایجاد مشکل کند، تعطیل خواهد شد.
استاندار خراسان شمالی از مدیران استان خواست بر اساس نقشه های دانشگاه علوم پزشکی استان، در هر شهرستان نقاطی را که وضعیت قرمز دارند شناسایی کرده و محدودیت های لازم را با نظارت کامل اعمال کنند.

چگونگی برگزاری شب های قدر باید مشخص شود

شجاعی افزود: باید آمادگی لازم برای چگونگی برگزاری مراسم در شب های قدر را داشته و در ۴۸ ساعت آینده وضعیت هر شهرستان را مشخص کنیم.
وی اظهار داشت: با بازگشایی مدارس مساله ای نداریم، اما از آنجا که اصل اساسی سلامت مردم است، باید کمیته ای تشکیل شده و چگونگی بازگشایی را با رعایت اجباری پروتکل های بهداشتی ارزیابی کند.
استاندار خراسان شمالی گفت: تمامی سازمانها و ادارات نیز که محل تجمع مردم هستند باید رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده را اجباری کنند.

تجمع مردم در ادارات ممنوع است
وی با بیان اینکه با مدیرانی که این مسائل را رعایت نکنند برخورد شده و تعارفی با آنها نداریم، خاطرنشان کرد: نباید مردم به هیچ قیمتی در ادارات تجمع کنند.
شجاعی با اشاره به دریافت گزارش هایی مبنی بر تجمع مردم در صف های توزیع کود کشاورزی، این مساله را نشان از ناتوانی مدیر یک مجموعه دانست که نمی تواند تدبیر درستی در این رابطه اتخاذ کند.
استاندار خراسان شمالی به بیمه بیکاری و تسهیلات مشاغل نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین جلسه استانداران، قرار شد ۱۳ رسته در قالب ۵۰۰ شغل تسهیلات دریافت کنند ولی اگر شغلی داریم که در این فهرست نیست باید اعلام شود تا در سطح ملی مکاتبات لازم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه نباید هیچ بهانه‌ای برای استفاده نکردن از ماسک در دستگاه ها داشته باشیم، بر تامین ماسک رایگان از طریق خیرین  برای مردم تاکید کرد.
شجاعی از دانشگاه علوم پزشکی استان نیز خواست اولویت تست گیری را بر خانواده افراد فوتی، مبتلا و مشکوک قرار داده و در صورت ابتلا،  اجازه حضور این افراد در اماکن عمومی را ندهد.
وی یادآور شد: برای برخی اماکن از قبیل نانوایی‌ها و سوپرمارکت ها نیز باید سخت گیری ها بیشتر شود و تست تمام کارگران نانوایی ها صورت گرفته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجباری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.